ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Νέα έρευνα: Δεν «ιδρώνουν» και πολύ οι Ευρωπαίοι για το αν θα τους πιάσουν μεθυσμένους σε μπλόκο

«Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ»

Νέα έρευνα: Δεν «ιδρώνουν» και πολύ οι Ευρωπαίοι για το αν θα τους πιάσουν μεθυσμένους σε μπλόκο

Σύμφωνα με έρευνα μόλις το 23% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι είναι πιθανό να ελεγχθεί για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ σε ένα ταξίδι ή σε μια αστική μετακίνηση.

Μία ακόμα διαπίστωση ήταν ότι η επιβολή προστίμων είναι αποτελεσματική μόνο όταν οι άνθρωποι έχουν την αντίληψη ότι κινδυνεύουν να συλληφθούν.

Οι έλεγχοι που έγιναν στα μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έδειξαν πως η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ μειώθηκε σε οκτώ χώρες και αυξήθηκε σε πέντε.

Παράλληλα, 13 χώρες δεν συλλέγουν εθνικά δεδομένα σχετικά με τον αριθμό των ελέγχων που γίνονται στους δρόμους.

Πριν λίγες εβδομάδες στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της 16ης Ευρωπαϊκής Νύκτας, αποδείχθηκε ότι το 10,36% των Ελλήνων και Ελληνίδων οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα (2.000 άτομα) ξεπέρασαν το επιτρεπτό νόμιμο όριο.

Από την άλλη η αυξημένη ταχύτητα έχει άμεση επίδραση στην πιθανότητα και τη σοβαρότητα μιας σύγκρουσης. Οι αναλυτές της έρευνας, που έχει δημοσιοποιήσει το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών, βρήκαν τεράστιες διαφορές μεταξύ των χωρών όσον αφορά την επιβολή του ορίου ταχύτητας.

Για παράδειγμα η Σουηδία έχει 100 φορές περισσότερες κάμερες ελέγχου ταχύτητας ανά εκατομμύριο κατοίκους από την Τσεχία και αυτό αποτρέπει κάποιον οδηγό να υποπέσει σε παράπτωμα.

Η έκθεση διαπίστωσε επίσης ότι τα ποσοστά χρήσης ζώνης ασφαλείας διαφέρουν σημαντικά μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η χρήση της πίσω ζώνης ασφαλείας προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία.

Για παράδειγμα στη Γερμανία το 99% των πίσω επιβατών φορούν ζώνη ασφαλείας, ενώ στην Ιταλία μόνο το 11%.

«Χιλιάδες ζωές θα μπορούσαν να σωθούν στην ΕΕ κάθε χρόνο εάν οι οδηγοί τηρούσαν τους ισχύοντες κανόνες για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, την υπερβολική ταχύτητα, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη χρήση κινητού τηλεφώνου», αναφέρει χαρακτηριστικά η διευθύντρια Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών, llen Townsend.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

«Χωρίς τακτικές και κοινοποιημένες προσπάθειες για την επιβολή του νόμου, η Ευρώπη δεν θα επιτύχει τον στόχο της να μειώσει στο μισό τους θανάτους από τροχαία ατυχήματα και τους σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2030» τονίζει.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.