
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει την επόμενη εβδομάδα σχέδιο δράσης που στοχεύει στην ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την προώθηση της τοπικής παραγωγής μπαταριών.
Το πακέτο αυτό έχει στόχο να βοηθήσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά τους Κινέζους και Αμερικανούς αντιπάλους τους, που έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά στην τεχνολογία ηλεκτροκίνησης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να παρουσιάσει την επόμενη εβδομάδα σχέδιο δράσης που στοχεύει στην ενίσχυση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την προώθηση της τοπικής παραγωγής μπαταριών.
Το πακέτο αυτό έχει στόχο να βοηθήσει τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά τους Κινέζους και Αμερικανούς αντιπάλους τους, που έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά στην τεχνολογία ηλεκτροκίνησης.
Η ανάγκη για μέτρα γίνεται πιο επιτακτική ύστερα από την πτώση των πωλήσεων στα νέα ηλεκτρικά κατά 5,9% το 2024, σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Η μείωση αποδίδεται εν μέρει στην περιορισμένη υποδομή φόρτισης, την αιφνίδια διακοπή των επιδοτήσεων στη Γερμανία και την έλλειψη φθηνών ηλεκτρικών μοντέλων.
Το προσχέδιο αναγνωρίζει επίσης τον κίνδυνο απώλειας μεριδίου αγοράς της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας στην τεχνολογία EV, λόγω του υψηλότερου κόστους σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Ειδικά στις μπαταρίες, οι οποίες αποτελούν το 30-40% της αξίας ενός ηλεκτρικού.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό, το σχέδιο προβλέπει την αύξηση των απαιτήσεων για ευρωπαϊκό περιεχόμενο σε κυψέλες μπαταριών και εξαρτήματα που πωλούνται στην ΕΕ, ενώ εξετάζεται η παροχή στήριξης σε εταιρείες που παράγουν μπαταρίες στην Ευρώπη, περιλαμβανομένων και ξένων εταιρειών που συνεργάζονται με ευρωπαϊκές.
Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτίθεται να προτείνει όρους για τις εισερχόμενες ξένες επενδύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και να εξετάσει τη χρηματοδότηση εγκαταστάσεων ανακύκλωσης μπαταριών.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν προκλήσεις όπως το κλείσιμο εργοστασίων και τους επερχόμενους δασμούς από τις ΗΠΑ, ζητούν ανακούφιση από πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν τα 15 δισ. ευρώ αν δεν τηρήσουν τα όρια εκπομπών CO2 το 2025. Ωστόσο, το προσχέδιο δεν ξεκαθαρίζει ποια μορφή οικονομικής ανακούφισης μπορεί να προσφέρει η Επιτροπή, γεγονός που προκαλεί ανησυχία στον κλάδο.
Η Julia Poliscanova, διευθύντρια οχημάτων και ηλεκτροκίνησης στην ομάδα T&E, υπογράμμισε ότι οι στόχοι εκπομπών είναι καθοριστικοί για να μπορέσει η Ευρώπη να ανταγωνιστεί την Κίνα, καθώς προωθούν τον εξηλεκτρισμό των στόλων. Παρότρυνε την Επιτροπή να επικεντρωθεί στα μέτρα για την ηλεκτροκίνηση των εταιρικών στόλων και την τοπική παραγωγή μπαταριών, αποφεύγοντας τη δημιουργία αβεβαιότητας.
Το τελικό σχέδιο αναμένεται να δημοσιευτεί σύντομα, με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις που θα καθορίσουν το μέλλον της ηλεκτροκίνησης στην ΕΕ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.