Την αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας στο πλαίσιο της προσπάθειας να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα, προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια.
Με στόχο τη μείωση του αριθμού των νεκρών και σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα, κατά 50% έως το 2030, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την επιστημονική υποστήριξη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου έχει αναπτύξει Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας.
Αυτό αφορά στον καθορισμό, στην εφαρμογή και στην παρακολούθηση των απαραίτητων δράσεων, συμπεριλαμβανομένης της επικαιροποίησης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που θα εισάγει αυστηρότερες ποινές για τις σοβαρότερες παραβάσεις, ενώ θα σημάνει το τέλος της αφαίρεσης της άδειας κυκλοφορίας και των πινακίδων του οχήματος.
Μέρος της δέσμης μέτρων που περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας, με στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων αποτελεί και η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας στο αστικό και υπεραστικό δίκτυο, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους.
Αλλαγές στα όρια ταχύτητας
Η συνύπαρξη όλων των χρηστών του οδικού δίκτυο στο αστικό περιβάλλον καθιστούν επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ζωνών όπου το ανώτατο όριο ταχύτητας θα ανέρχεται σε 30 χλμ./ώρα.
Σημειώνεται ότι το όριο των 30 χλμ./ώρα δε θα αφορά στο σύνολο των δρόμων εντός των πόλεων, αλλά κυρίως σε περιοχές με μεγάλη συχνότητα πρόκλησης τροχαίων, αλλά και σε μέρη με έντονη παρουσία πεζών, ποδηλατών κ.ο.κ..
Παράλληλα, έξω από τα σχολεία το όριο ταχύτητας αναμένεται να μειωθεί στα 20 χλμ./ώρα, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να θωρακιστούν οι μαθητές.
Στο υπεραστικό δίκτυο το όριο ταχύτητας θα ανέρχεται σε 80 χλμ./ώρα, ενώ θα υλοποιηθούν δράσεις για την ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών.
Ακόμη, εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους. Κάτι τέτοιο δε θα συνεπαγόταν αύξηση του ανώτατου ορίου, το οποίο είναι 130 χλμ./ώρα, αλλά αναθεώρηση προς τα πάνω σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων όπου τα ανώτατα όρια είναι χαμηλότερα.