Η Stellantis ανακοίνωσε την παράταση της παύσης παραγωγής του ηλεκτρικού FIAT 500e, εξαιτίας της συνεχιζόμενης χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η αρχική παύση ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει έως τις 13 Οκτωβρίου, ωστόσο πλέον παρατάθηκε έως την 1η Νοεμβρίου.
Η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως δήλωσε η Stellantis σε ενημέρωση προς τα συνδικάτα. Ο όμιλος επισήμανε ότι αυτή η πτώση δεν αφορά μόνο τη FΙΑΤ, αλλά επηρεάζει όλους τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics, η FIAT πούλησε 74.885 μονάδες του μοντέλου 500 –τόσο βενζινοκίνητες όσο και ηλεκτρικές– μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, καταγράφοντας πτώση 24% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη μειώθηκε στο 13,5% τον Ιούλιο, από 14,6% το προηγούμενο έτος.
Ο αναλυτής της Jato, Felipe Munoz, ανέφερε πως η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τα κίνητρα και το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποθαρρύνει τους καταναλωτές, ενώ η χαμηλή υπολειμματική αξία των ηλεκτρικών οχημάτων συμβάλλει περαιτέρω στην πτώση των πωλήσεων.
Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις αργές πωλήσεις του 500e και την επερχόμενη διακοπή πωλήσεων του παλαιότερου βενζινοκίνητου Fiat 500, η ιταλική φίρμα ετοιμάζει το νέο FIAT 500 Ibrida. Πρόκειται για μια ήπια υβριδική έκδοση του 500e, που θα λειτουργήσει ως μεταβατική λύση για την εταιρεία, καθώς η αγορά καθυστερεί να προσαρμοστεί στην πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ταυτόχρονα, η FIAT επενδύει 100 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη μιας νέας μπαταρίας για το 500e, με στόχο τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας του και τη μείωση του κόστους παραγωγής, σύμφωνα με τον CEO της Stellantis, Carlos Tavares.