ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Ο Κ.Μητσοτάκης ακολουθεί τον «κανόνα των δεινοσαύρων» σε ότι αφορά τον Ν.Τραμπ: Ότι δεν προσαρμόζεται, πεθαίνει...
prodeals

Νέες προδιαγραφές Euro 7: H πραγματική απειλή για τους κινητήρες βενζίνης και diesel

Η Κομισιόν θέλει να ενσωματώσει στις προδιαγραφές ρύπους που εκλύονται στην ατμόσφαιρα

Νέες προδιαγραφές Euro 7: H πραγματική απειλή για τους κινητήρες βενζίνης και diesel
Η Ε.Ε. έθεσε το 2035 ως το έτος που καινούργια αυτοκίνητα με συμβατικά μοτέρ θα πάψουν να πωλούνται στα κράτη-μέλη της, ωστόσο οι νέες προδιαγραφές Euro 7 μπορεί να οδηγήσουν στην εξαφάνισή τους νωρίτερα.

Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να απαγορεύσει την πώληση των καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε 13 περίπου χρόνια από τώρα μάλλον δεν είναι η μεγαλύτερη απειλή για τα συμβατικά συστήματα κίνησης των οχημάτων που φέρουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου.

Πολύ νωρίτερα από το 2035 και συγκεκριμένα τα επόμενα τρία χρόνια τεθούν σε εφαρμογή οι νέες και ακόμη πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro 7. Προδιαγραφές που, αν και δεν έχουν ανακοινωθεί μέχρι σήμερα με λεπτομέρειες, ενδέχεται να κρίνουν ακόμη νωρίτερα το μέλλον των θερμικών κινητήρων επί ευρωπαϊκού εδάφους.

Ο λόγος για το ενδεχόμενο πρόωρο τέλος των συμβατικών μοτέρ δεν βρίσκεται αποκλειστικά στα πολύ πιο αυστηρά όρια ρύπων που θα έρθουν για τα συμβατικά μοτέρ diesel και βενζίνης αλλά στο γεγονός ότι οι προδιαγραφές Euro 7 δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη. Αυτό σημαίνει ότι το χρονικό περιθώριο που έχουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτου να εξελίξουν νέους κινητήρες (συνήθως χρειάζονται τρία με τέσσερα χρόνια), αλλά και νέες τεχνολογίες που θα συμβάλουν στην «καθαρότητα» των εκπομπών τους, είναι μικρό και ίσως να μην τους δίνει τον απαραίτητο χρόνο για να γνωρίζουν προς ποια κατεύθυνση πρέπει να στραφούν για την εξέλιξή τους.

Έτσι δεν αποκλείεται οι οικονομικοί πόροι των κατασκευαστών που προορίζονται για θερμικά μοτέρ να «ενσωματωθούν» τελικά στις τεράστιες επενδύσεις που κάνουν για την εξέλιξη των αμιγώς ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης αλλά και για εκείνα που χρησιμοποιούν το υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο δύσκολα για τους κατασκευαστές καθώς η Κομισιόν θέλει να ενσωματώσει στις προδιαγραφές ρύπους που εκλύονται στην ατμόσφαιρα και από άλλα μέρη του αυτοκινήτου όταν αυτό λειτουργεί, όπως είναι τα μικροσωματίδια από τα τακάκια και τα δισκόφρενα, αλλά και τα ελαστικά.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) απαιτεί τους τελευταίους μήνες διευκρινίσεις από την Κομισιόν το συντομότερο δυνατό, ώστε τα μέλη του να προχωρήσουν στις κατάλληλες επενδύσεις, με τις διευκρινήσεις να μην έχουν ακόμη δοθεί. Όπως και να έχει τα μοτέρ που φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα στο να καταφέρουν να συμμορφωθούν με τις ερχόμενες προδιαγραφές ρύπων είναι τα diesel, με τις πρώτες «απαντήσεις» να δίνονται σε επίπεδο Ε.Ε. το ερχόμενο φθινόπωρο.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.