Το νέο Kia K4 θα προσφέρεται αρχικά στη Βόρεια Αμερική, την Ασία και τη Μέση Ανατολή με δίλιτρο ατμοσφαιρικό βενζίνης με 150 ίππους ή υπερτροφοδοτούμενο 1,6 με 193.
Μπορεί να μην είναι γνωστό στην Ευρώπη, αλλά το Kia K4 υπάρχει εδώ και μια δεκαετία στην αγορά της Κίνας. Τώρα, εξετάζεται επισταμένα η διάθεσή του ως παγκόσμιο μοντέλο. Μάλιστα, ένα καμουφλαρισμένο πρωτότυπο εθεάθη σε δοκιμές εξέλιξης κοντά στο μηχανολογικό κέντρο της Kia στο Russelsheim της Γερμανίας.
Θα μπορούσε να πάρει τη θέση των Ceed και XCeed, τα οποία έκαναν μεν facelift το 2022, αλλά η τρέχουσα γενιά πρωτοκυκλοφόρησε το 2018. Θεωρώντας ότι ένας τυπικός προϊοντικός κύκλος διαρκεί οκτώ έτη, το μικρομεσαίο μοντέλο πρόκειται να αντικατασταθεί γύρω στο 2026.
Ωστόσο, η Kia δεν έχει ανακοινώσει ακόμη σχέδια για τον αντικαταστάτη, γεγονός που υποδηλώνει ότι θα μπορούσε να αναζητήσει άλλα μοντέλα στο χαρτοφυλάκιό της για να καλύψει αυτό το κενό.
Μην ξεχνάμε ότι η Kia είναι από τους πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση. Και με δεδομένη τη στροφή του πλανήτη στα SUV και τα crossover, το νέο EV3 θα μπορούσε να θεωρηθεί ηλεκτρικός διάδοχος των Ceed—XCeed. Έχει παρόμοιες διαστάσεις — μήκος 4,3 m και πλάτος 1,8 — και 5θυρο αμάξωμα.
Ωστόσο, δεδομένου ότι πολλοί κατασκευαστές αναδιπλώνονται σχετικά με τους EV στόχους τους, δεν είναι απίθανο οι Κορεάτες να συνεχίσουν να διαθέτουν ένα θερμικό μοντέλο στην κατηγορία.
Και πού θα μπορούσε να κατασκευάζεται το νέο Kia K4 σε ευρωπαϊκό έδαφος; Η προφανής απάντηση είναι το εργοστάσιο στη Žilina της Σλοβακίας, εκεί όπου συναρμολογείται το XCeed. Όμως, έχει ήδη δρομολογηθεί η μετατροπή των γραμμών παραγωγής ώστε να φτιάχονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η κορεατική εταιρεία έχει ήδη επιβεβαιώσει ότι θα φτιάχνει εκεί το EV2, ένα ηλεκτρικό πόλης που αναμένεται το 2026 και θα κοστίζει πέριξ των €25.000. Μαζί με το EV3, το σεντάν EV4 και το SUV EV5, θα προστεθούν στην υπάρχουσα γκάμα των EV6 και EV9. Θα αποτελέσουν το κλειδί για τη φιλοδοξία της εταιρείας να φτάσει τις 1,6 εκατομμύρια πωλήσεις EV ετησίως μέχρι το 2030.
Η Žilina έχει συνολική χωρητικότητα 350.000 αυτοκινήτων ετησίως. Εάν το EV2 αποδειχθεί τόσο επιτυχημένο όσο προβλέπει η Kia, θα πρέπει να αναζητηθεί άλλο εργοστάσιο για την παραγωγή του K4.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.