Μπορούμε να επικρίνουμε την ανέμπνευστη σχεδίαση ή το βάρος του Nissan GT-R «R35», αλλά αυτό το βαρύ γιαπωνέζικο 2+2 άφησε βαθύ το αποτύπωμά του στην ιστορία των σπόρτσκαρ.
Με ντεμπούτο το 2007 και με λανσάρισμα στην Ευρώπη ύστερα από δύο χρόνια, το 2009, τα έβαλε ανερυθρίαστα με τα πιο βαριά χαρτιά της βιομηχανίας των σπορ αυτοκινήτων. Αναγκάζοντας μάλιστα την Porsche να ανεβάσει το ποντάρισμά της στο Nordschleife με την 911 Turbo.
Όταν λανσαρίστηκε, το Nissan GT-R μπορούσε να παραβληθεί με τα καλύτερα σούπερσπορ από τη Ferrari, και την Aston Martin, μέχρι την Porsche και τη Lamborghini. Σαφώς, η μπόλικη μάζα του σήμαινε ότι έπρεπε να είσαι προσεκτικός γυρίζοντας στην πίστα, αλλά το αυτοκίνητο πραγματικά εντυπωσίαζε με την απόδοση και την αποτελεσματικότητά του. Παραμένοντας ταυτόχρονα σχετικά χρηστικό με το μεγάλο πορτμπαγκάζ και τα πίσω καθίσματα.
Όμως, ενώ οι ανταγωνιστές του προχώρησαν όλοι τους με νέα μοντέλα και ξανά νέα μοντέλα, από το 2007, οι Ιάπωνες εξέλισσαν το Nissan GT-R κάνοντας μόνο μικρά βήματα. Σε σημείο που να μην μπορεί πλέον να τα βάλει στα ίσα με τους αντιπάλους του όσον αφορά τις επιδόσεις και στη συνέχεια να μην μπορεί να προσαρμοστεί στα πρότυπα των διαφορετικών αγορών.
Όπως εξήγησε ο παγκόσμιος διευθυντής προϊόντων της Nissan, Pierre Loing, στους βρετανούς συναδέλφους μας από το Top Gear, ο Ιάπωνας κατασκευαστής θα ήθελε να το κρατήσει στον κατάλογο για μεγάλο χρονικό διάστημα: «Παρέμεινε στους καταλόγους για 17 χρόνια και θα θέλαμε να το κρατήσουμε για άλλα 17, αλλά τα διεθνή πρότυπα μας εμπόδισαν να το κάνουμε», θύμισε ο Loing.
Το Nissan GT-R αποβλήθηκε από την Ευρώπη λόγω των νέων προτύπων θορύβου από το 2021, αλλά νωρίτερα και από την Αυστραλία λόγω μιας νέας δοκιμής πρόσκρουσης από τον ANCAP για την οποία δεν είχε σχεδιαστεί. Έπρεπε επίσης να εγκαταλείψει την αμερικανική αγορά εφέτος, αλλά θα παραμείνει στην Ιαπωνία μέχρι το 2025.
Δυστυχώς, η επόμενη γενιά δεν θα λανσαριστεί άμεσα, παρόλο που έχει γίνει λόγος για την πιθανή άφιξη ενός πλήρως ηλεκτρικού GT-R. Να θυμίσουμε ότι μεταξύ του τέλους της καριέρας του Skyline GT-R R34 και της άφιξης του GT-R (R35), μεσολάβησαν πέντε χρόνια…
Στις φωτό το Nissan GT-R Black Edition 2008-2010