O Donald Trump έχει βαλθεί να εξοστρακίσει τις εισαγόμενες εταιρείες από την περιφέρεια των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι Κινέζοι ήταν ο πρώτος στόχος, τα ηλεκτρικά ο δεύτερος, τώρα έχουν σειρά οι Γερμανοί. Με την Audi και την Porsche να βρίσκονται σε δυσμενέστερη θέση.
Αν ισχύσει αυτό που λέγεται ότι έχει στο μυαλό του ο Donald Trump, τότε οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κινδυνεύουν να χάσουν περισσότερο από το 10% των λειτουργικών τους κερδών. Όπως σημειώνει η Handelsblatt, οι γερμανικές μάρκες τροφοδοτούν κάθε χρόνο τις ΗΠΑ με 583.000 αυτοκίνητα από την Ευρώπη, ενώ άλλα 343.000 στέλνονται από το Μεξικό.
Η απειλή του Donald Trump για πρόσθετους δασμούς είχε πρωτοακουστεί προεκλογικά. Αν υλοποιηθεί, τότε το σημερινό 2,5% των δασμών ενδέχεται να 5πλασιαστεί σε 12,5%. Κάτι που συνεπάγεται ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να υποστούν πτώση στα κέρδη μεταξύ 11 και 15%.
Ωστόσο, δεν βρίσκονται όλοι στην ίδια μοίρα. Η BMW, η Mercedes-Benz κι η Volkswagen έχει πλεονέκτημα, αφού κατέχουν εγκαταστάσεις παραγωγής σε αμερικανικό έδαφος. Προφανώς δεν επαρκούν για να καλύψουν το σύνολο των πωλήσεών τους. Κι οι τρεις εξακολουθούν να εισάγουν χιλιάδες αυτοκίνητα στις ΗΠΑ. Από την άλλη, θα μπορούσαν να μειώσουν τα εισαγόμενα και να αυξήσουν την εγχώρια παραγωγή, δημιουργώντας νέες γραμμές παραγωγής στα αμερικανικά εργοστάσιά τους.
Για άλλους, το μέλλον είναι πιο ζοφερό. Κάθε Porsche που πωλείται στις ΗΠΑ εισάγεται από την Ευρώπη. Το δε μοντέλο της Audi με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Αμερική είναι το Q5 που κατασκευάζεται στο Μεξικό κι αντιπροσωπεύει περίπου το 1/3 των πωλήσεων.
Θυμίζουμε ότι ο νέος Πρόεδρος της Αμερικής είχε προεκλογικά απειλήσει με 200% δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά που θα προσπαθούσαν να εισβάλλουν στις ΗΠΑ από το Μεξικό. Η BMW κι η Volkswagen κατασκευάζουν επίσης αυτοκίνητα στο Μεξικό — όπως άλλωστε κι η Toyota, η GM κι η Ford.
Αυτή η αβεβαιότητα δεν θα μπορούσε να έρθει σε χειρότερη στιγμή για τους Γερμανούς. Για χρόνια, η Αμερική κι η Κίνα αποτελούσαν τις μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές για τα μοντέλα τους. Με τις πωλήσεις τους στην Κίνα να είναι σε συνεχή πτώση, το τελευταίο πράγμα που χρειάζονται είναι μια αναστάτωση στις ΗΠΑ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.