Για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμου και την ρύπανση, κάθε μικρή αλλαγή έχει σημασία. Ένας κινητήρας που σβήνει, ακόμα και εν κινήσει, δεν είναι μια μικρή αλλαγή.
Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν ένας κινητήρας που τίθεται εκτός λειτουργίας, ακόμα και εν κινήσει, μαρτυρά μια λιγότερο ή περισσότερο σημαντική βλάβη.
Ποιος από τους ακόλουθους υπουργούς θεωρείτε ότι είναι πιο αντιπαθής για το πολιτικό του έργο;
Σύνολο ψήφων: 14.736
Τη σήμερον ημέρα, η πλήρης αδρανοποίηση ενός κινητήρα αποτελεί μια συνήθεια η οποία μετατρέπεται σε λατρεία.
Γιατί όμως ένας σύγχρονος κινητήρας σβήνει και μάλιστα κατά τη διάρκεια που το όχημα εξακολουθεί να κινείται και πόσο μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά ή ακόμα και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, ορίζοντας το πλαίσιο μέσα στο οποίο ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης μπορεί να διακόψει τη λειτουργία του ενώ το αυτοκίνητο παραμένει σε κίνηση.
Απαραίτητη προϋπόθεση για να συμβεί αυτό αποτελεί η ύπαρξη ενός υβριδικού συστήματος, έστω κι αν αυτό είναι ήπιας μορφής.
Ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά εφικτή την αδρανοποίηση ενός κινητήρα είναι η παρουσία ενός αυτόματου κιβωτίου, το οποίο επιτρέπει την αυτόματη απεμπλοκή του συστήματος κίνησης από εκείνο της μετάδοσης, επιτρέποντας την ελεύθερη κύλιση του οχήματος.
Προϋπόθεση για τα παραπάνω αποτελούν και οι κυκλοφοριακές συνθήκες, καθώς για να τεθεί εκτός λειτουργίας ένας κινητήρας επί της ουσίας σημαίνει ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν απαιτείται η συμβολή του για την κίνηση του οχήματος.
Η ικανότητα ενός πλήρως υβριδικού ή ήπια υβριδικό συνόλου να βγάζει από το παιχνίδι τον κινητήρα εσωτερικής καύσης εξασφαλίζει τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα, καθώς ακόμα και στο ρελαντί καταναλώνεται καύσιμο.
Η μείωση της κατανάλωσης οδηγεί στον περιορισμό των ρύπων που εκλύονται στην ατμόσφαιρα και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός οχήματος, με τα οφέλη ωστόσο να μην σταματούν εδώ, καθώς χαμηλότεροι ρύποι σημαίνουν και μικρότερες φορολογικές και μη επιβαρύνσεις.
Ας δούμε όμως αν η αδρανοποίηση ενός κινητήρα επηρεάζει την άνεση ή την ασφάλεια ενός οχήματος. Με δεδομένο ότι το όχημα εφοδιάζει με ένα ηλεκτρικό σύστημα, το οποίο έχει τη δυνατότητα να υποστηρίξει τις βασικές λειτουργίες ενός οχήματος, η λειτουργία του coasting με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, δεν επηρεάζει την εμπειρία του οδηγού ή των επιβατών ενός αυτοκινήτου.
Ναι μεν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει, ωστόσο, το ηλεκτρικό σύστημα διατηρεί την ικανότητα, έστω και για πεπερασμένο χρονικό διάστημα, να υποστηρίξει τη λειτουργία των συστημάτων άνεσης και ασφάλειας.
Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι η υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, όπως και στο σύστημα πέδησης, διατηρείται, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις δεν περιορίζεται και η αποδοτικότητα του συστήματος κλιματισμού.
Μάλιστα το σύστημα ελέγχει διαρκώς την επάρκεια των ενεργειακών αποθεμάτων, θέτοντας σε λειτουργία των κινητήρα εσωτερικής καύσης τη στιγμή που δεν μπορεί πλέον να υποστηρίξει την ασφαλή κίνηση του οχήματος.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.