ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Ο τρόπος να εξοικονομήσεις εκατοντάδες λίτρα βενζίνης στο αυτοκίνητο

Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί ένα μέγεθος το οποίο επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων

Ο τρόπος να εξοικονομήσεις εκατοντάδες λίτρα βενζίνης στο αυτοκίνητο

Η κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου μας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των περιφερικών συστημάτων που έχουμε ενεργοποιημένα.

Η κατανάλωση καυσίμου αποτελεί ένα μέγεθος το οποίο επηρεάζεται από πλήθος παραγόντων, οι οποίοι είτε έχουν να κάνουν με τις οδηγικές μας συνήθειες και τις κυκλοφοριακές συνθήκες είτε με τις ίδιες τις τεχνικές προδιαγραφές ενός αυτοκινήτου.

Μολονότι, λοιπόν, εκείνες οι συνθήκες που επηρεάζουν αρνητικά την κατανάλωση καυσίμου ενός αυτοκινήτου είναι στους περισσότερους από εμάς γνωστές, υπάρχει μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια την οποία είτε αγνοούμε είτε περιφρονούμε, επιβαρύνοντας τη λειτουργία του κινητήρα και αυξάνοντας δυσανάλογα τις ενεργειακές απαιτήσεις του.

Ο λόγος φυσικά για τα περιφερειακά συστήματα ενός οχήματος, η άσκοπη και η αλόγιστη χρήση των οποίων μόνον αρνητικές συνέπειες μπορεί να έχουν.

Όσο αθώος μπορεί να φαίνεται ένας διακόπτης, όπως αυτός των προβολέων ή του θερμαινόμενου παρμπρίζ, η συνδυαστική χρήση ενεργοβόρων υποσυστημάτων επιβαρύνει και μάλιστα σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

Η επιβάρυνση προκύπτει έμμεσα αλλά και άμεσα. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα της άμεσης επιβάρυνσης του κινητήρα είναι αυτό του συστήματος κλιματισμού, καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ο συμπιεστής του κλιματισμού συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα και η λειτουργία του αυξάνει από 0,5 έως και 1 λίτρο/ώρα την κατανάλωση καυσίμου.

Η έμμεση επιβάρυνση του κινητήρα προκύπτει κυρίως από τα υποσυστήματα που καταναλώνουν ηλεκτρική ενέργεια, από το σύστημα φωτισμού έως και το ηχοσύστημα ενός αυτοκινήτου.

Στην προκειμένη περίπτωση η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου υπολογίζεται σε 0,1 λίτρο/100 χλμ. για κατανάλωση 100 Watt ενέργειας, ενώ μόνο η χρήση του θερμαινόμενου πίσω παρμπρίζ μπορεί να μας στοιχίσει 0,8 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα.

Εξοπλιστικά στοιχεία όπως τα θερμαινόμενα καθίσματα, οι λαμπτήρες, ο αναπτήρας, οι ψηφιακές οθόνες ή ακόμα και η χρήση των θυρών φόρτισης, επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου καθώς αυξάνουν τις ενεργειακές απαιτήσεις του οχήματος από τον κινητήρα.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Ας μην ξεχνάμε ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουν σύστημα stop/start, η χρήση όλων αυτών των υποσυστημάτων πολλές φορές καθιστά ανέφικτη την παύση λειτουργίας του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται (έτσι έχει κρίνει το σύστημα μιας και υπάρχουν άλλες προτεραιότητες), με αποτέλεσμα να καταναλώνεται καύσιμο το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα είχε εξοικονομηθεί.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.