Η σωστή χρήση των εταιρικών αυτοκινήτων είναι ένα ζήτημα που απασχολεί τόσο την Ελλάδα, όσο και άλλες χώρες που προσπαθούν να ελέγξουν το πρόβλημα ώστε η χρήση να γίνεται σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία.
Οι πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων στην Κορέα έχουν δεχθεί σημαντικό πλήγμα μετά την καθιέρωση υποχρεωτικών πράσινων πινακίδων κυκλοφορίας για τα εταιρικά οχήματα.
Ο κανόνας αυτός, που εφαρμόστηκε στις αρχές του έτους από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών της Κορέας, αποσκοπεί στον περιορισμό της φοροδιαφυγής από τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που αγοράζουν αυτοκίνητα υψηλών προδιαγραφών ως εταιρικά οχήματα.
Οι χαρακτηριστικές πράσινες πινακίδες, που απαιτούνται για τα εταιρικά αυτοκίνητα με τιμή άνω των 57.800 δολαρίων, χρησιμεύουν ως ορατή ένδειξη της εταιρικής ιδιοκτησίας τους.
Προηγουμένως, οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων μπορούσαν να εκμεταλλευτούν παραθυράκια, εγγράφοντας αυτοκίνητα για συγγενείς ως εταιρικά οχήματα, μειώνοντας έτσι τις φορολογικές υποχρεώσεις.
Ωστόσο, με την εισαγωγή των πράσινων πινακίδων, τέτοιες τακτικές δεν είναι πλέον βιώσιμες, καθώς τα οχήματα αυτά είναι εύκολα αναγνωρίσιμα και υπόκεινται σε έλεγχο εάν χρησιμοποιούνται για προσωπικούς σκοπούς.
Ο αντίκτυπος στις πωλήσεις πολυτελών αυτοκινήτων ήταν έντονος. Οι ταξινομήσεις της Bentley έπεσαν κατά 77% τους πρώτους τρεις μήνες του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ενώ οι Rolls-Royce και Porsche σημείωσαν πτώση 35% και 23% αντίστοιχα.
Η Lamborghini και η Rolls-Royce είδαν επίσης πτώση 22% και 13% στην αγορά της Κορέας κατά την ίδια περίοδο.
Ένας εκπρόσωπος πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας υπογράμμισε την αρνητική αντίληψη που συνδέεται με τα οχήματα που φέρουν πράσινες πινακίδες, τα οποία συχνά συνδέονται με αυτοκίνητα ενοικίασης ή μίσθωσης, γεγονός που έχει μειώσει το ενδιαφέρον τόσο των αγοραστών όσο και των επιχειρηματιών.