ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Όλοι οι λόγοι που δεν παίρνει μπρος το αυτοκίνητο τον χειμώνα – Τι μπορείτε να κάνετε

Η βασική αιτία της αδυναμίας εκκίνησης του κινητήρα είναι η μπαταρία, αλλά δεν είναι η μοναδική

Όλοι οι λόγοι που δεν παίρνει μπρος το αυτοκίνητο τον χειμώνα – Τι μπορείτε να κάνετε

Κατά τη διάρκεια του χειμώνα είναι αρκετά συνηθισμένο να μην παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο, κυρίως τις πρωινές ώρες όπου η θερμοκρασία είναι χαμηλή.

Η βασική αιτία της αδυναμίας εκκίνησης του κινητήρα είναι η μπαταρία, αλλά δεν είναι η μοναδική.

Είναι γνωστό ότι τις πολύ κρύες ημέρες η μπαταρία χάνει μεγάλο μέρος της ενέργειάς της. Οι χημικές αντιδράσεις που διενεργούνται σε αυτήν ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα να δίνεται μικρή ηλεκτρική ενέργεια στους πόλους.

Άλλωστε αυτό αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα στην ηλεκτροκίνηση. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να χάσουν μέχρι και το 30% της αυτονομίας τους σε θερμοκρασία κοντά στους 0 βαθμούς Κελσίου.

Από την άλλη, η ακινησία του οχήματος για πολλές ημέρες επιβαρύνει την όλη κατάσταση. Αυτός είναι και ο λόγος που τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα θα πρέπει να βάζουμε σε κίνηση τον κινητήρα.

Αυτό που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να ελέγξει την κατάσταση της μπαταρίας του σε έναν ηλεκτρολόγο αυτοκινήτων. Επιπλέον, το λάδι στον κινητήρα λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών είναι πιο παχύρρευστο και χρειάζεται να έχει η μπαταρία περισσότερη ισχύ.

Σε περίπτωση που δεν πάρει μια πρώτη λύση στο πρόβλημα είναι να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα με καλώδια εκκίνησης, με ηλεκτρικό ρεύμα που θα πάρουμε από άλλο αυτοκίνητο.

Εδώ θα πρέπει να υπάρξει καλή συνδεσμολογία, καθώς ο θετικός πόλος του ενός αυτοκινήτου θα πρέπει να συνδεθεί με τον θετικό πόλο του άλλου αυτοκινήτου. Και αντίστοιχα για τον αρνητικό. Θα πρέπει να απενεργοποιήσουμε όλες τις ηλεκτρικές συσκευές του αυτοκινήτου (π.χ. ραδιόφωνο, air-condition) και να αφήσουμε για λίγο την φορτισμένη μπαταρία να φορτίσει την αφόρτιστη. Πολλά αυτοκίνητα έχουν ειδικό κάλυμμα στην μπαταρία που την προστατεύει από τις χαμηλές θερμοκρασίες και τη διατηρεί σε καλή κατάσταση.

Ένας λόγος που δεν μπορεί να πάρει εμπρός ο κινητήρας είναι να μην λειτουργεί σωστά η αντλία καυσίμου ή να έχει βουλώσει το φίλτρο καυσίμου.

Το φίλτρο βενζίνης θέλει αλλαγή μετά από 15.000 – 20.000 χιλιόμετρα. Για την αντλία καυσίμου χρειάζεται να έχουμε γεμάτο το ρεζερβουάρ μας τουλάχιστο στο μισό της χωρητικότητάς του.

Πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει και η μίζα. Όταν κατά την εκκίνηση ακούς ένα τσακ-τσακ και ο κινητήρας δεν παίρνει μπροστά, τότε μάλλον είναι η μίζα. Αν την ίδια στιγμή λειτουργούν κανονικά τα φώτα και οι συσκευές τότε δεν οφείλεται στην μπαταρία. Η επίσκεψη σε ένα κοντινό συνεργείο είναι απαραίτητη.

Κατά τη διάρκεια χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να σχηματιστεί συμπύκνωση ή νερό στο ρεζερβουάρ βενζίνης και να περάσει στις γραμμές καυσίμου. Εάν η θερμοκρασία πέσει κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου μπορεί να παγώσει την αντλία καυσίμου ή τις γραμμές καυσίμου. Αν το αυτοκίνητο είναι παλιό και διαθέτει ακόμη καρμπυρατέρ μπορεί και εκείνο να έχει παγώσει και να εμποδίζει την ροή της βενζίνης.

Σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν ειδικά αντιπαγωτικά χημικά που οδηγός ρίχνει στο ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου όταν γνωρίζει ότι τις επόμενες ημέρες θα κάνει παγωνιά. Αυτό συμβαίνει κυρίως στα πετρελαιοκίνητα οχήματα, καθώς το πετρέλαιο παγώνει πολύ εύκολα.

Υπάρχει και η περίπτωση που το αυτοκίνητο να μην παίρνει μπροστά, λόγω του παγωμένου λιπαντικού. Κάτι τέτοιο συνήθως συμβαίνει τον χειμώνα όταν κάνει πολύ κρύο. Σε αυτή την περίπτωση, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι έχουμε το σωστό λιπαντικό. Στις χαμηλές θερμοκρασίες το λιπαντικό κινητήρα γίνεται πιο παχύρρευστο με αποτέλεσμα να μη λιπαίνεται όπως πρέπει ο κινητήρας.

Το κατάλληλο λιπαντικό θα πρέπει να έχει την ένδειξη «W». Αυτό σημαίνει ότι είναι κατάλληλο για το χειμώνα. Τα ψηφία που βρίσκονται πριν και μετά το «W» δηλώνουν το πόσο αραιό είναι το λάδι και την κατώτερη θερμοκρασία που μπορεί να λειτουργήσει η αντλία λαδιού χωρίς προβλήματα. Η καλύτερη λύση είναι να επιλέξει ο οδηγός το λιπαντικό που ορίζει ο κατασκευαστής.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.