Για να γιορτάσει τα 25 χρόνια της θρυλικής 911 GT3, η Porsche αποκαλύπτει τη γενιά 992.2.
Και παρότι οι εκδόσεις Carrera υιοθετούν ένα νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η GT3 επιμένει αμιγώς βενζινοκίνητα, φορώντας ένα αριστοτεχνικό ατμοσφαιρικό μοτέρ.
Ο 4λιτρος επίπεδος 6κύλινδρος στροφάρει έως τις 9.000 rpm. Έτσι, η 911 GT3 μπορεί να καυχιέται ότι είναι η πιο οδηγοκεντρική από όλα τα πισωμήχανα μοντέλα, αφού εκεί που οι «αδελφές» της ενσωματώνουν υβριδικότητα, τούρμπο κι αυτόματο σασμάν, εκείνη επιμένει ατμοσφαιρικά, χωρίς μπαταρίες και με χειροκίνητο κιβώτιο.
Όχι πως δεν έχει οικολογική συνείδηση. Ο κινητήρας φέρει πλέον δύο GPF φίλτρα σωματιδίων και τέσσερις καταλυτικούς μετατροπείς. Για να μη χάσει σε απόδοση, φοράει τους πιο ζόρικους εκκεντροφόρους της 911 GT3 RS, νέες εισαγωγές αέρα και διαφορετικές κυλινδροκεφαλές. Έτσι, η ισχύς παρέμεινε στους 510 ίππους κι η ροπή στα 470 Nm. Όπως και πριν, συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων είτε με διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, αλλά αμφότερες οι μεταδόσεις έχουν 8% κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης.
Σε απόλυτους αριθμούς, η αυτόματη έκδοση θα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 3,4”, αντί για 3,9” της χειροκίνητης, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 311 και 314 km/h αντίστοιχα.
Για την μπροστινή ανάρτηση, η Porsche εφάρμοσε μερικά κόλπα από την GT3 RS. Ορισμένοι από τους συνδέσμους της ανάρτησης έχουν αεροδυναμικό σχήμα, κάτι που αυξάνει τη downforce, ενώ συνεισφέρει περισσότερο στην ψύξη των φρένων. Ο μπροστινός σύνδεσμος του κάτω ψαλιδιού έχει επίσης χαμηλότερο σημείο στήριξης, το οποίο μειώνει το μπρουμούτισμα κατά το φρενάρισμα.
Υπάρχουν νέα ελαστικά, διαστάσεων 255/35ZR20 μπροστά και 315/30ZR21 πίσω. Η Porsche λέει ότι η νέα γόμα κάνει το αυτοκίνητο πιο φιλικό στο βρεγμένο, ενώ διατίθεται κι επιλογή ημί-σλικ για όποιον θέλει κάτι εστιασμένο στην πίστα. Οι νέοι τροχοί μειώνουν κατά 1,5 kg το μη αναρτώμενο βάρος. Άλλα 4,5 kg έχουν εξοικονομηθεί από την ελαφρύτερη μπαταρία. Το πακέτο Weissach που διατίθεται στις RS, έρχεται και στην GT3. Προσφέρει οροφή από ανθρακονήματα, διαφορετικές αντιστρεπτικές κι ελαφρύτερους τροχούς μαγνησίου, που γλιτώνουν άλλα 9 kg.
Αν πάλι δεν σου αρέσει να προκαλείς, η GT3 προσφέρεται κι ως Touring Package, χωρίς πίσω αεροτομή. Μπορεί κι αυτή να ελαφρώσει, με το πακέτο Leichtbau (ελαφρύ), το οποίο προσφέρει ό,τι και το Weissach Package. Στο εσωτερικό, τα μεγάλα νέα είναι ότι για πρώτη φορά σε GT3, στην έκδοση Touring μπορείς να επιλέξεις πίσω καθίσματα. Κι αν πληρώσεις έξτρα, τα νέα μπάκετ μπορούν να είναι θερμαινόμενα.
Με τούτα και με κείνα, η νέα 911 GT3 ζυγίζει 1.420 kg κι ενώ δεν έχει ανοίξει ακόμα ο ελληνικός διαμορφωτής, φαίνεται να κοστολογείται πολύ ακριβότερα από την παλιά γενιά. Στις ΗΠΑ, ξεκινά από τα $224.495 (€206.400), τεράστια αύξηση σε σχέση με τα $171.500 (€157.700) του μοντέλου του 2023.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.