Μπορεί κάποτε να αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σημαντικά γεγονότα της παγκόσμιας αυτοκίνησης, αλλά το Σαλόνι της Γενεύης ανήκει πλέον οριστικά στο παρελθόν. Η παλιά του δόξα θα μεταγγιστεί στην εκδήλωση που γίνεται στο Κατάρ, ενώ δεν υπάρχει πιθανό ενδεχόμενο επιστροφής στην Ελβετία.
Τα κακά μαντάτα για το Σαλόνι της Γενεύης ξεκίνησαν επί COVID-19 το 2020. Έκανε μια χλιαρή προσπάθεια αναβίωσης φέτος, αλλά οι διοργανωτές έλαβαν την οριστική απόφαση να τραβήξουν την πρίζα. Κάτι απόλυτα αναμενόμενο αν κρίνουμε από τι συνέβη στη φετινή διοργάνωση.
Η Renault κι η Dacia ήταν οι μοναδικοί παραδοσιακοί κατασκευαστές από τη Γηραιά Ήπειρο που τίμησαν την ιστορική εκδήλωση. Οι άλλες μάρκες ήταν η Lucid, η οποία έχει ισχυρότατα ερείσματα στον αραβικό κόσμο οπότε βολεύεται με τη μετακίνηση στο Κατάρ. Κι οι Κινέζοι, με μπροστάρη την BYD. Ναι, αυτοί ήταν όλοι κι όλοι…
«Αυτή η εξαιρετικά λυπηρή απόφαση δεν πρέπει να μειώσει τις προσπάθειες και την αποφασιστικότητα με την οποία προσπαθήσαμε να ανακτήσουμε την επιτυχία μας», δήλωσε ο Alexandre de Senarclens, πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής.
«Ωστόσο, η έλλειψη ενδιαφέροντος που έδειξαν οι κατασκευαστές για το Σαλόνι της Γενεύης σε μια δύσκολη χρονική συγκυρία εντείνεται κι από τον ανταγωνισμό από τις εκθέσεις του Παρισιού και του Μονάχου, που ευνοούνται από την εγχώρια βιομηχανία τους», πρόσθεσε.
Χωρίς αμφιβολία, είναι λυπηρό να βλέπεις να καταργείται μια μακροχρόνια και τόσο ιστορική εκδήλωση, αλλά η δημοτικότητα των Σαλονιών ανά τον πλανήτη αποτελεί αντικείμενο συζήτησης. Ειδικά μετά την απομόνωση του κορονοϊού και με την ευρεία εξάπλωση της τεχνολογίας, οι παραδοσιακές φίρμες βρίσκουν όλο και πιο δυσκολοχώνευτο το υψηλό κόστος συμμετοχής σε τέτοιες εκδηλώσεις.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν πλέον εναλλακτικές πλατφόρμες, ψηφιακές παρουσιάσεις ή τοπικές εκδηλώσεις για να λανσάρουν τις τελευταίες τους δημιουργίες. Η τεχνολογία εξελίσσεται κι οι παραδοσιακές εκθέσεις χάνουν σε δημοτικότητα.
Και βέβαια, δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι οι νεότερες γενιές δεν έχουν τον ζήλο και τη λαχτάρα της οδήγησης που είχαν οι παλαιότερες. Κάτι που θα γίνει ακόμα πιο πρόδηλο με την αυτόνομη οδήγηση.