Για τους γονείς, η επιλογή παιδικού καθίσματος αυτοκινήτου είναι συχνά πονοκέφαλος. Υπάρχουν αμέτρητα μοντέλα από παιδικά καθίσματα στην αγορά και δεν είναι πάντα εύκολο να γνωρίζουμε πώς να τα κατατάξουμε.
Από το 2013 μάλιστα, τα πράγματα έγιναν χειρότερα, καθώς για δέκα και πλέον χρόνια δύο διαφορετικά πρότυπα συνυπήρχαν νόμιμα: Το ECE R44, η τέταρτη και τελευταία εξέλιξη του οποίου χρονολογείται από το 2006, και το ECE R129, που αποκαλείται επίσης «i-Size» και πρωτοεμφανίστηκε τον Ιούλιο του 2013.
Αυτό το τελευταίο είναι επομένως το πιο πρόσφατο και τα μοντέλα που είναι συμβατά με αυτό είναι τα μόνα που από την 1η Σεπτεμβρίου 2024 μπορούν να πωλούνται στην ΕΕ. Τι σημαίνει όμως αυτό για τους γονείς, πώς μπορείς να είσαι σίγουρος ότι το καθισματάκι που αγοράζεις πληροί αυτές τις απαιτήσεις, και τι γίνεται αν διαθέτεις ήδη κάθισμα με το προηγούμενο πρότυπο ECE R44;
Οι κύριες αλλαγές που επιφέρει το νέο πρότυπο ECE R129 έχουν να κάνουν προφανώς με την ασφάλεια και την de facto απάλειψη απάλειψη ορισμένων κακών πρακτικών μεταξύ πολλών γονέων. Η μια από τις από τα κύριες αλλαγές συνδέεται επίσης με το μέγεθος.
– Η ταξινόμηση των παιδικών καθισμάτων δεν βασίζεται πλέον στο βάρος του παιδιού αλλά βασίζεται αποκλειστικά στο ύψος του, όπως και στα ρούχα.
– Η υποχρέωση μεταφοράς παιδιών με την πλάτη στη φορά κίνησης αυξήθηκε από τους 12 στους 15 μήνες και για ύψος μέχρι 76 cm. Να σημειώσουμε ότι το παλιό πρότυπο R44 έθετε το όριο στα 9 kg, βάρος που μερικές φορές ζυγίζουν ήδη βρέφη της πρώτης βρεφικής ηλικίας (έξι μηνών).
– Γενικεύεται το σύστημα στερέωσης Isofix που είναι υποχρεωτικό για νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη από τον Φεβρουάριο του 2011.
– Τα καθίσματα υποβάλλονται σε αυστηρότερες δοκιμές πρόσκρουσης, περιλαμβανομένης της χρήσης νέων ανδρείκελων τύπου Q αντί του παλαιότερου P. Ως εκ τούτου πρέπει να προσφέρουν καλύτερη προστασία για το κεφάλι, τον αυχένα και τη σπονδυλική στήλη, ιδιαίτερα σε περίπτωση πλευρικής σύγκρουσης.
– Βέλτιστη συμβατότητα με αυτοκίνητα εξοπλισμένα με καθίσματα «i-Size». Εκτός από την παρουσία στερέωσης Isofix, αυτό συνεπάγεται και επαρκές πλάτος. Ως εκ τούτου, τις περισσότερες φορές, αυτή η ετικέτα προορίζεται για τα πίσω πλαϊνά καθίσματα.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.