O Carlos Tavares απασχολεί πολύ τακτικά τα πρωτοσέλιδα, συνήθως με αρνητική χροιά. Είχε αναλάβει τα ηνία του Ομίλου Stellantis το 2021, όταν έγινε η συγχώνευση του ιταλό-αμερικανικού Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού Ομίλου PSA.
Αλλά καθώς τα κέρδη κι οι πωλήσεις βρίσκονται σε συνεχή πτώση, η καρέκλα του Carlos Tavares έτριζε. Όλο και πιο δυνατά, καθώς δεν φαίνονταν σημάδια ανάκαμψης. Αρχικά ειπώθηκε ότι δεν είναι δεδομένη η παραμονή του στην κορυφή του πολυεθνικού Ομίλου. Στη συνέχεια, ανακοινώθηκε ότι θα αποχωρούσε από το πόστο του διευθύνοντα συμβούλου όταν θα έληγε το 5ετές του συμβόλαιο, το 2026. Χωρίς να του αφήνουν ελπίδα παραμονής.
Και τώρα, μαθαίνουμε ότι ο Carlos Tavares υπέβαλε την παραίτησή του στον πρόεδρο της εταιρείας John Elkann χτες, 1 Δεκεμβρίου, «με άμεση ισχύ». Ο 66χρονος ηγήθηκε του γίγαντα των 14 επωνυμιών — 15 αν προσμετρήσουμε και την κοινοπραξία με τη Leapmotor — από την ίδρυσή του το 2021. Έχοντας προηγουμένως βρεθεί στο τιμόνι του Ομίλου PSA για επτά χρόνια.
Τώρα, περισσότερο από ένα χρόνο πριν από την προγραμματισμένη συνταξιοδότησή του, βάζει ο ίδιος το τέλος. Η φημολογία αναφέρει ότι ενώ ήταν ήδη βαρύ το κλίμα, διαφώνησε εντόνως με το διοικητικό συμβούλιο σχετικά με το τι έπρεπε να γίνει για να βγει ο Όμιλος από τη βαθιά κρίση.
Και τώρα; Η παραίτηση έγινε δεκτή κι έχει ήδη ξεκινήσει η αναζήτηση νέου διευθύνοντος συμβούλου. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί κατά το πρώτο 6μηνο του 2025. Στο μεταξύ, θα συσταθεί προσωρινή εκτελεστική επιτροπή, η οποία θα ηγείται από τον πρόεδρο John Elkann.
Τους τελευταίους μήνες, ο Carlos Tavares δεχόταν πυρά πανταχόθεν. Το αμερικανικό συνδυκάτο UAW ζήτησε ανοιχτά την απόλυσή του. Οι Ιταλοί εργάτες έκαναν απεργία τον Οκτώβριο για να διαμαρτυρηθούν για τις μειώσεις της παραγωγής όλα αυτά τα χρόνια.
Οι αντιπρόσωποι στις ΗΠΑ κατηγορούσαν την ηγεσία για τις ισχνές πωλήσεις, τις υψηλές τιμές και τα πολλά στοκαρισμένα αυτοκίνητα. Αλλά η μεγαλύτερη σύγκρουση ήταν η μετωπική με την ιταλική κυβέρνηση.
Με αποκορύφωμα την 11η Οκτωβρίου, όταν ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Stellantis «ανακρίθηκε» για περισσότερες από δύο ώρες από μέλη του ιταλικού κοινοβουλίου.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.