Η Kia έχει δεσμευτεί να επεκτείνει σημαντικά τη γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της τα επόμενα χρόνια και ανάμεσα στα μοντέλα που θα παρουσιάσει θα συμπεριλαμβάνονται μικρότερες και πιο προσιτές προτάσεις όχι μόνο από τη ναυαρχίδα EV9, που αναμένεται σύντομα και στην χώρα μας, αλλά και από τα υφιστάμενα EV6 και Niro.
Πιο συγκεκριμένα, η κορεατική εταιρεία θα λανσάρει παγκοσμίως 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το τέλος του 2027, με στόχο την αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά σχεδόν ένα τρίτο μέσα στα επόμενα επτά χρόνια.
Παρόλο που η Kia θα συνεχίσει να προσφέρει μοντέλα πολλαπλών κινητήριων μονάδων, όπως το Niro -το οποίο διατίθεται με ηλεκτρική, υβριδική και plug-in υβριδική κίνηση στην Ευρώπη και τη χώρα μας, αναμενόμενα το βάρος θα πέσει στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια, με τον επικεφαλής μάρκετινγκ της Kia Europe David Hilbert, να τονίζει ότι στόχος τους είναι η Kia «να έχει παρουσία σε όλες τις κατηγορίες».
Η τρέχουσα γκάμα της οικογένειας EV περιλαμβάνει το EV6 και τη ναυαρχίδα EV9, ενώ πρόσφατα παρουσιάστηκε σε πρωτότυπη μορφή και το μεσαίο SUV EV5. Όπως άφησε να εννοηθεί ο Hilbert όμως, η πρόθεση της Kia είναι μάλλον να καλύψει όλους τους αριθμούς από 1 έως το 9!
Απαρατήρητη δεν περνά και η δήλωσή του ότι «τα B-SUV είναι πλέον η μεγαλύτερη κατηγορία στην Ευρώπη», δίνοντας το στίγμα για το που θα ρίξει το βάρος η Kia αναφορικά με τα νέα μοντέλα της που θα προορίζονται κυρίως για την ευρωπαϊκή αγορά.
Θυμίζουμε ότι στο ηλεκτρικό πεδίο αυτής πρωταγωνιστεί το Peugeot e-2008 και αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να προστεθεί και το ολοκαίνουργιο Jeep Avenger. Απέναντι σε αυτά η Kia έχει στα σκαριά ένα ηλεκτρικό B-SUV που εκτός απροόπτου θα λανσαριστεί στην αγορά με το όνομα EV3.
Παράλληλα, το γεγονός ότι η Kia θα μεταφέρει ένα μέρος της ηλεκτρικής παραγωγής της στο εργοστάσιο της στην Σλοβακία -όπου σήμερα κατασκευάζονται τα Ceed και Sportage- για να παράγει μικρά και μεσαίου μεγέθους EV αλλά και η δεδηλωμένη πρόθεσή της να παραμείνει στο segment A και τα αυτοκίνητα πόλης, θα πρέπει να περιμένουμε τα επόμενα χρόνια και την απάντηση της Kia στο προσιτό VW ID 2.
Αυτή θα έρθει χωρίς να επηρεαστεί σε πρώτη φάση το Picanto, το οποίο ανανεώθηκε πρόσφατα και θα συνεχίσει να διατίθεται στην αγορά για κάμποσα χρόνια ακόμα με θερμικούς κινητήρες.