Τα πατάκια αποτελούν ένα απαραίτητο αξεσουάρ του αυτοκινήτου, καθώς διατηρούν το δάπεδο καθαρό από βρωμιές και το προστατεύουν από τις φθορές.
Παράλληλα, μπορούν να αναβαθμίσουν και την αισθητική εικόνα του εσωτερικού του αυτοκινήτου, καθιστώντας πιο ευχάριστη τη διαμονή στο όχημα.
Από την άλλη, αυτό το φαινομενικά αθώο αξεσουάρ μπορεί να αποδειχθεί ένας – υπεράνω υποψίας – εχθρός του οδηγού, αποτελώντας την αιτία εμπλοκής σε ένα τροχαίο ατύχημα.
Πολλοί οδηγοί επιλέγουν τα πατάκια του αυτοκινήτου αποκλειστικά με βάση αισθητικά κριτήρια ή κόστους. Σε αυτή την περίπτωση, ωστόσο, ελλοχεύει ο κίνδυνος τα εν λόγω προϊόντα να μην ταιριάζουν με το δάπεδο του αυτοκινήτου τους ή να γλιστρούν και να φεύγουν από τη θέση τους, με αποτέλεσμα να εμποδίζουν τη λειτουργία του πεντάλ.
Δεν είναι λίγα, άλλωστε, τα περιστατικά στα οποία τα πατάκια του αυτοκινήτου «μπλέχτηκαν» με το πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού και ο οδηγός ήταν ανήμπορος να ελέγξει αποτελεσματικά το όχημά του. Αποτέλεσμα ήταν να προκληθεί ατύχημα με σοβαρές συνέπειες.
Επίσης, υπάρχουν και κάποιοι οδηγοί που, στην προσπάθειά τους να μη λερώσουν τα πατάκια, τοποθετούν από πάνω τους επιπλέον καλύμματα. Με αυτό τον τρόπο, ωστόσο, μειώνεται η απόσταση των πεντάλ από το πάτωμα του αυτοκινήτου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πεντάλ να μην μπορούν να ολοκληρώσουν την πλήρη «διαδρομή» τους, κάτι το οποίο μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο σε περίπτωση που χρειαστεί να βυθίσουμε το πόδι μας στο μεσαίο πεντάλ ώστε να «κοκκαλώσουμε» το αυτοκίνητο.
Για την αποφυγή τέτοιων δυσάρεστων καταστάσεων, κάθε οδηγός πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός κατά την επιλογή του προϊόντος που θα αποκτήσει.
– Δεν ταιριάζουν όλα τα πατάκια σε όλα τα αυτοκίνητα. Φροντίζουμε ώστε το πατάκι που θα επιλέξουμε να έχει μέγεθος που ταιριάζει με τον χώρο κάτω από το κάθισμά μας και τα πεντάλ.
– Εφόσον το δάπεδο του αυτοκινήτου μας διαθέτει βάσεις στήριξης για τα πατάκια φροντίζουμε να επιλέξουμε ένα προϊόν που μπορεί να «κουμπώσει» σε αυτές. Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουμε ότι τα πατάκια δεν θα μετακινηθούν.
– Φροντίζουμε το πατάκι που θα επιλέξουμε να έχει αντιολισθητική επιφάνεια (κάτω μέρος), ώστε να μην γλιστράει όταν μετακινούμε τα πόδια μας πάνω σε αυτό.
Αξίζει να σημειώσουμε, τέλος, ότι η σωστή επιλογή στα πατάκια δεν αρκεί από μόνης της προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν βρεθούμε ενώπιον μιας δυσάρεστης κατάστασης.
Προτού κάτσουμε πίσω από το τιμόνι οφείλουμε να προβαίνουμε σε μία ολιγόλεπτη επιθεώρηση, ελέγχοντας μήπως το πατάκι έχει απομακρυνθεί από τη θέση του, ή τα κουμπώματα έχουν φύγει από τη βάση στήριξης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.