ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Πέντε κακές συνήθειες που κάνουν ζημιά και αυξάνουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου μας

Η αξία του αυτοκινήτου μας επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες

Πέντε κακές συνήθειες που κάνουν ζημιά και αυξάνουν το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου μας

Εκτός από την αγορά και την συντήρηση του ένα αυτοκίνητο σε αναγκάζει να βάλεις το χέρι βαθιά στην τσέπη και για άλλους λόγους.

Δεν έχει σημασία εάν έχετε αγοράσει ένα μικρομεσαίο οικογενειακό χάτσμπακ ή ένα premium SUV. Τα έξοδα που συνοδεύουν και τα δύο αυτοκίνητα είναι δεδομένα, χωρίς να υπολογίζουμε έκτακτες επισκευές που θα ζητήσουν σε όλη τους την ζωή.

Η αξία του αυτοκινήτου μας επηρεάζεται και από άλλους παράγοντες, όπως για παράδειγμα από τον τρόπο που οδηγούμε. Η αλήθεια είναι ότι αρκετοί οδηγοί έχουν ορισμένες “κακές” συνήθειες που κοστίζουν χρήματα και στο τέλος υποβαθμίζουν την συνολική αξία του αυτοκινήτου. Ας δούμε λοιπόν μερικές από αυτές.

Υψηλές απαιτήσεις από κρύο κινητήρα

Αυτή είναι μία από τις πιο συχνές κακές συνήθειες των οδηγών. Ο κρύος κινητήρας θέλει “ευγενική” χρήση μέχρι να έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, αποφεύγοντας τις σβέλτες επιταχύνσεις. Για ευνόητους λόγους, αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό την χειμωνιάτικη περίοδο.

Η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του κινητήρα εξαρτάται από την θερμοκρασία του λαδιού. Η ενδεδειγμένη θερμοκρασία λαδιού είναι πάνω από τους 90 βαθμούς κελσίου και μόνο τότε λιπαίνει και προστατεύει τα μηχανικά μέρη σωστά. Εάν είστε υπομονετικοί με τις κρύες εκκινήσεις και περιμένετε να έρθει εν κινήσει σε σωστή θερμοκρασία λειτουργίας ο κινητήρας, θα κερδίσετε μακροζωία στα μηχανικά μέρη και φυσικά χρήματα από μελλοντικές βλάβες.

Απενεργοποίηση κλιματισμού μαζί με τον κινητήρα

Το συγκεκριμένο “έθιμο” είναι εξαιρετικά διαδεδομένο, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες που διατηρούμε σχεδόν μόνιμα ενεργοποιημένο το σύστημα κλιματισμού. Το θέμα στην συγκεκριμένη “συνήθεια” είναι η απότομη διακοπή λειτουργίας του συστήματος κλιματισμού, με ότι αυτό συνεπάγεται σε μακροπρόθεσμες βλάβες.

Εάν συμβεί μία στις τόσες, δεν υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα. Εάν όμως το κάνετε κάθε φορά, να ξέρετε ότι δεν αργήσει η στιγμή που θα παρουσιάσει κάποιο σφάλμα. Για αυτό, είναι προτιμότερο να απενεργοποιείται το σύστημα κλιματισμού πριν σβήσετε τον κινητήρα.

Άμεση απενεργοποίηση υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα

Για το συγκεκριμένο θέμα έχουμε αναφερθεί κάμποσες φορές. Η περιστροφή της τουρμπίνας ανεβάζει αρκετά την θερμοκρασία, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές με συνεχή επιτάχυνση.

Η σωστός τρόπος απενεργοποίησης ενός κινητήρα τούρμπο προβλέπει την διατήρηση του κινητήρα στο ρελαντί για περίπου ένα λεπτό πριν τον σβήσετε, με σκοπό να επιτρέψετε στο τούρμπο να έρθει σε μια πιο ήπια κατάσταση που θα μειώσει και την θερμοκρασία του. Σε αντίθετη περίπτωση μπορεί να παρουσιάσει κάποια βλάβη που δεν θα έχει προσιτό κόστος επισκευής.

Οδήγηση με χαμηλές πιέσεις στα ελαστικά

Δυστυχώς, είναι πολλοί οι οδηγοί που δεν ασχολούνται ή δεν ξέρουν πώς να ρυθμίσουν τις σωστές πιέσεις των ελαστικών τους. Οι αλλαγές στην θερμοκρασία, οι κακοτεχνίες των δρόμων και γενικότερα η καθημερινή χρήση του αυτοκίνητου, είναι παράγοντες που προκαλούν σταδιακή μείωση της πίεσης των ελαστικών.

Το ιδανικό σενάριο θέλει έλεγχο της πίεσης των ελαστικών κάθε δύο με τρεις εβδομάδες. Εάν δεν συμβεί αυτό, να ξέρετε ότι θα οδηγείτε με μειωμένες πιέσεις στα ελαστικά με αποτέλεσμα να μην πατάει σωστά το πέλμα, να αυξάνετε την κατανάλωση καυσίμου, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο να ξεζαντάρει και να προκληθεί ατύχημα. Επιπλέον, η φθορά των ελαστικών θα είναι ανομοιόμορφη και θα σας αναγκάσει να τα αλλάξετε νωρίτερα.

Οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα που δεν διέθεταν σύστημα κλιματισμού, ο οδηγός και οι επιβάτες κατέβαζαν τα παράθυρα για να πάρουν αέρα και λίγη δροσιά τους καλοκαιρινούς μήνες. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι προτιμότερο να τα κλείσετε και να θέσετε σε λειτουργία το σύστημα κλιματισμού, και ας ρίχνει ελαφρώς την απόδοση του κινητήρα, αυξάνοντας παράλληλα την μέση κατανάλωση.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Σε περίπτωση όμως που προτιμήσετε να ανοίξετε τα παράθυρα, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η κατανάλωση καυσίμου θα ανέβει ακόμα περισσότερο λόγω αεροδυναμικής αντίστασης. Σε αστικό περιβάλλον δεν ισχύει αυτό, αλλά η οδήγηση με ανοιχτά τα παράθυρα στον αυτοκινητόδρομο δεν θα αυξήσει μόνο την κατανάλωση καυσίμου, αλλά θα σας κουράσει και ο αεροδυναμικό θόρυβος, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια του ταξιδιού σας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.