Σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου δεν αποκλείεται να βρεθούμε αντιμέτωποι με τσουχτερό πρόστιμο για την οδήγηση με το ένα χέρι.
Η ακλόνητη εμπιστοσύνη στις οδηγικές τους ικανότητες οδηγεί πολλούς οδηγούς σε ένα λάθος που μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό.
Μόνο λίγοι δεν είναι οι οδηγοί που με το πέρασμα του χρόνου αποκτούν τεράστια αυτοπεποίθηση πίσω από το τιμόνι με αποτέλεσμα να αγνοούν τους βασικούς κανόνες, θεωρώντας ότι παίζουν το αυτοκίνητο στα δάκτυλά τους.
Ένα από τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουν λόγω της ακλόνητης πίστης στις οδηγικές τους ικανότητες είναι να κρατάνε το τιμόνι με το ένα χέρι, δίνοντας ρεπό στο άλλο για μεγάλα χρονικά διαστήματα, τοποθέτωντας σε πολλές περιπτώσεις τον αγκώνα του αριστερού χεριού στη βάση του παραθύρου.
Μπορεί για τον οποιονδήποτε λόγο να νομίζουν ότι αυτός είναι ο πιο ξεκούραστος τρόπος που δεν μπορεί παράλληλα να δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα, στην πραγματικότητα όμως είναι και ο πιο επικίνδυνος.
Με ένα χέρι στο τιμόνι, η μεγάλη επικινδυνότητα προκύπτει από τον σημαντικό περιορισμό στον έλεγχο του αυτοκινήτου για τον οδηγό, κάτι που συνήθως αποδεικνύεται στην πράξη τη χειρότερη δυνατή στιγμή:
Όταν δηλαδή προκύψει κάτι ξαφνικό στο δρόμο που απαιτεί από εμάς γρήγορες και αποφασιστικές κινήσεις ακριβείας. Πολύ απλά δεν θα καταφέρουμε να κάνουμε τίποτα σωστά από αυτά που πρέπει για να γλιτώσουμε ένα ατύχημα ή για να το θέσουμε καλύτερα οι πιθανότητες να το κάνουμε δεν είναι ούτε οι μισές.
Ο κίνδυνος προστίμου
Στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για την οδήγηση με το ένα χέρι και ο… παροπλισμός του αριστερού χεριού δεν υπάρχει κάποια συγκεριμένη διάταξη. Παρ’ όλα αυτά, σε περίπτωση τροχονομικού ελέγχου δεν αποκλείεται να βρεθούμε αντιμέτωποι με τσουχτερό πρόστιμο.
Αυτό διότι σύμφωνα με την παρ. 2 του Άρθρου 13 («Οδηγοί») «ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται να έχει πλήρη ελευθερία των κινήσεών του, για να ενεργεία ελεύθερα τους αναγκαίους χειρισμούς», κάτι το οποίο καθίσταται σχεδόν απίθανο όταν κρατάμε το τιμόνι με το ένα χέρι. Το πρόστιμο ανέρχεται σε 100 ευρώ, ενώ επιβάλεται και επιτόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού για 30 ημέρες.
Πώς πρέπει να κρατάω το τιμόνι
Αφού φέρουμε τη θέση οδήγησης στα μέτρα μας τότε φανταζόμαστε το τιμόνι σαν ένα μεγάλο αναλογικό ρολόι και τοποθετούμε τα χέρια μας αντικριστά στη μέση του τιμονιού, στις θέσεις «9 και 3»: Tο αριστερό χέρι εκεί που βρίσκεται η ένδειξη «9» στο ρολόι και το δεξί στην ένδειξη 3.
Στις θέσεις «9 και 3» τα χέρια μας στο τιμόνι πρέπει να βρίσκονται περίπου στο ύψος των ώμων μας και να μην νιώθουμε τους καρπούς μας να λυγίζουν αφύσικα.