Όπως παραδέχτηκε ο Jim Farley, σε συνέντευξή του στο Bloomberg TV, η Ford είναι πολύ κοντά στο να προσφέρει πλήρως αυτόνομη οδήγηση στο άμεσο μέλλον.
Η αισιοδοξία είναι διάχυτη στο στρατόπεδο του Μπλε Οβάλ, με τον Farley να τονίζει πως η εταιρεία θα είναι σε θέση να προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 σε δύο χρόνια από τώρα, ούσα η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα το καταφέρει.
«Η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 θα σας επιτρέψει να απομακρύνετε τα χέρια και τα μάτια σας από το δρόμο όταν βρίσκεστε στον αυτοκινητόδρομο σε μερικά χρόνια, ώστε το αυτοκίνητό σας να είναι κάτι σαν το γραφείο σας», τόνισε ο Farley. «Θα μπορείτε να κάνετε τηλεδιάσκεψη και πολλά άλλα πράγματα όσο μετακινείστε», σημείωσε. Φυσικά, τα ερωτηματικά για το κατά πόσο κάτι τέτοιο θα ήταν ασφαλές είναι πολλά και εύλογα.
Σήμερα, η Ford και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, προσφέρουν λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης, οι οποίες δεν προϋποθέτουν ο οδηγός να έχει τα χέρια του στο τιμόνι. Χρησιμοποιούν όμως συσκευές παρακολούθησης των ματιών, ώστε να ανιχνεύουν αν η προσοχή του οδηγού είναι στραμμένη στο δρόμο.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφέρουμε πως το σύστημα αυτόνομης οδήγησης της Ford, BlueCruise, βρίσκεται υπό εξέταση από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ, μιας και έχει εμπλακεί σε θανατηφόρα ατυχήματα.
Αυτό που επίσης παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το ότι η πρόβλεψη του CEO της αμερικανικής φίρμας έρχεται κάτι λιγότερο από δύο χρόνια από τη στιγμή που η Ford αποφάσισε να κλείσει τη θυγατρική της, Argo AI, που υποστήριζε ότι η πλήρης αυτονομία στην οδήγηση είναι ακόμα κομμάτι μακρινό σενάριο.
Ήδη, η Mercedes-Benz, από τα μέσα του 2022, ξεκίνησε να προσφέρει στην Γερμανία και από τα τέλη του 2023 στις ΗΠΑ, ένα σύστημα που προσομοιώνει την αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, με ταχύτητες κάτω των 65 km/h, σε συγκεκριμένους αυτοκινητόδρομους.
Το σύστημα της Ford θα μπορεί να είναι λειτουργικό σε ταχύτητες έως και 130 km/h, σε περίπτωση που οι καιρικές συνθήκες είναι καθαρές και ο ουρανός απαλλαγμένος από σύννεφα.
«Πιστεύουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε μόνο σε ηλιόλουστες ημέρες», δήλωσε ο Farley. «Η έντονη βροχή και οι δύσκολες καιρικές συνθήκες δυσκολεύουν το εγχείρημα αυτό σε τέτοιες ταχύτητες».
Παράλληλα, η εταιρεία επιθυμεί να προσφέρει στους οδηγούς της συνδρομητικές υπηρεσίες σε συστήματα όπως το BlueCruise, καθώς οι άνθρωποι της Ford θεωρούν πως οι υπηρεσίες λογισμικού μπορούν να αποδειχθούν αρκετά κερδοφόρες.
Ο CEO της φίρμας προβλέπει ότι η πλήρης αυτονομία θα προσφέρει σημαντικά οφέλη στους οδηγούς και θα προσελκύσει περισσότερους πελάτες σε συνδρομητικές υπηρεσίες, συμβάλλοντας με αυτό το τρόπο στην ευρύτερη ανάπτυξη της Ford.