ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Ποιος είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Πότε θα είναι σε ισχύ

Γιατί θα αφαιρεθούν εκατοντάδες χιλιάδες άδειες οδήγησης

Ποιος είναι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας – Πότε θα είναι σε ισχύ

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να αλλάξει μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2024 και θα περιλαμβάνει πολλές αλλαγές καθώς ο ΚΟΚ έχει να αλλάξει από το 2008.

Στελέχη της Τροχαίας αλλά και συγκοινωνιολόγοι εκτιμούν ότι θα αφαιρεθούν εκατοντάδες χιλιάδες άδειες οδήγησης.

Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές του νέου ΚΟΚ αφορά στα νέα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις τα οποία αναμένεται να μειωθούν καθώς τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία καταγράφονται εντός του αστικού ιστού.

Βέβαια στις μεγαλουπόλεις με μποτιλιαρισμένους τους βασικούς οδικούς άξονες, την πληθώρα των οχημάτων και τους συνεχείς σηματοδότες είναι δύσκολο να κινηθεί κανείς με αυξημένη ταχύτητα.

Το βράδυ βέβαια πολλοί κεντρικοί οδικοί άξονες μετατρέπονται σε πίστες αγώνων όπου τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν υπερβολικά υψηλές ταχύτητες με ανυπολόγιστες συνέπειες για πολλές ανθρώπινες ζωές.

Ωστόσο το μεγάλο «αγκάθι» που απασχολεί τόσο στελέχη της Τροχαίας όσο και αρκετούς συγκοινωνιολόγους έχει να κάνει με το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα το οποίο θέλει να εφαρμόσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το οποίο αν μη τι άλλο θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στην αφαίρεση εκατοντάδων χιλιάδων αν όχι και εκατομμυρίων αδειών οδήγησης, καθώς τόσο τα μπλόκα της Τροχαίας όσο και οι σταθερές φωτογραφικές κάμερες ραντάρ αναμένεται να πιάσουν «φωτιά» με την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ.

Αυτή τη στιγμή οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα αφορούν την δεύτερη δημοφιλέστερη παράβαση μετά το παράνομο παρκάρισμα στους ελέγχους της Τροχαίας τόσο στην Αττική όσο και σε άλλες μεγαλουπόλεις. Αυτές οι παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα να τονίσουμε ότι κατά βάση αφορούν οχήματα που κινούνται πολύ πάνω από το όριο των 50 χλμ./ώρα που ισχύει σήμερα σε όλες τις πόλεις.

Αν εφαρμοστεί το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας και τοποθετηθούν κάμερες ή ο έλεγχος πραγματοποιείται μέσω drone στελέχη από την Τροχαία εκτιμούν ότι σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια οδηγούς θα τους αφαιρεθεί η άδεια οδήγησης για τουλάχιστον 2 μήνες (με τα τωρινά δεδομένα) αν πιαστούν να κινούνται με 60 χλμ./ώρα ενώ παράλληλα θα πρέπει να πληρώσουν και διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ (με τα τωρινά δεδομένα).

Επίσης ένα ακόμη πρόβλημα που προκύπτει με τη μείωση του ορίου ταχύτητας μέσα στις πόλεις έχει να κάνει και με την ελάχιστη ταχύτητα κίνησης που σήμερα ορίζεται στα 30 χλμ./ώρα. Αν εφαρμοστεί η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα μέσα στις πόλεις τότε είναι σαφές ότι το όριο ελάχιστης ταχύτητας κίνησης θα πρέπει να μειωθεί στα 10 ή στα 20 χλμ./ώρα! Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να γίνει αν κάποιο από τα οχήματα σε δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας κινείται με 10 ή 20 χλμ./ώρα…

Τι ορίζει ο ΚΟΚ σήμερα

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που ισχύει σήμερα ορίζει ότι σύμφωνα με το άρθρο 20&12 για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέχρι 20 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ.

Για υπέρβαση του ανώτατου ορίου τυχύτητας πάνω από 20 χλμ. προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 50 ευρώ και 5 βαθμοί ποινής (για υπέρβαση από 20 έως 30 χλμ./ώρα).

Για υπέρβαση του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου ταχύτητας πάνω από 30 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 60 ημέρες.

Κίνηση σε οδό ταχείας κυκλοφορίας με ταχύτητα άνω των 130 χλμ./ώρα αλλά και σε λοιπό οδικό δίκτυο με ταχύτητα πάνω από 120 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 175 ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας οδήγησης για 2 μήνες!

Η οδήγηση με ταχύτητα μικρότερη της ελάχιστα επιτρεπόμενης των 30 χλμ./ώρα προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.