Εκατομμύρια αυτοκίνητα αναμένεται να οδηγηθούν σε «σκραπ» μέσα στα επόμενα χρόνια, λόγω της κεντρικής οδηγίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση των ρύπων, λόγω της «κλιματικής αλλαγής». Στην Ελλάδα εξετάζεται η εφαρμογή αντικινήτρων για την κατοχή και κυκλοφορία ρυπογόνων οχημάτων.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει να εφαρμόσει τον νόμο που θα αποθαρρύνει τη χρήση παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων. Σχεδιάζεται επίσης η μείωση των ορίων ταχύτητας στα αστικά κέντρα και η βελτίωση των δημόσιων μεταφορών με την εισαγωγή ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων.

">

Ωστόσο στην Ελλάδα υπάρχουν πολλά προβλήματα, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA (Ενωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων) και αφορούν μέχρι και το έτος 2021, η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ενωση με μέσο όρο ηλικίας αυτών τα 17 έτη, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι τα 12 έτη και η ανανέωσή τους κοστίζει περίπου 34 δισ. ευρώ. 

Κάτι που σημαίνει ότι τα κίνητρα που δίνονται για αγορά νέου αυτοκινήτου δεν αρκούν για να πείσουν τους πολίτες να αγοράσουν ένα νέο αυτοκίνητο, καθώς δεν είναι πολλοί αυτοί που μπορούν να διαθέσουν πλέον 30-40.000 ευρώ για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς τα περισσότερα νοικοκυριά στη χώρα μας δυσκολεύονται να βγάλουν τον μήνα.