
Είναι απλά ένα φως, όμως για πολλούς οδηγούς το εσωτερικό φως του αυτοκινήτου, και ειδικά η πλαφονιέρα, μπορεί να κρύβει κινδύνους που δεν είναι πάντα προφανείς. Χρησιμοποιείται συχνά για να βρουν κάτι στο ντουλαπάκι, να διαβάσουν ή απλώς για να αισθανθούν πιο άνετα και ασφαλείς, ειδικά τη νύχτα, ωστόσο, η πρακτική αυτή μπορεί να αποδειχθεί λιγότερο αθώα απ’ ό,τι φαίνεται.
Αρχικά, το φωτιστικό της πλαφονιέρας μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού, κάτι που σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού μπορεί να αποβεί επικίνδυνο. Όταν ο οδηγός κοιτάζει προς την εσωτερική φωτεινότητα, ενδέχεται να χάνει τον έλεγχο του τι συμβαίνει έξω από το αυτοκίνητο, επιφέροντας σοβαρούς κινδύνους.
Επιπλέον, η αντανάκλαση που δημιουργεί το φως της πλαφονιέρας στο παρμπρίζ ή τα παράθυρα μπορεί να μειώσει σημαντικά την ορατότητα του οδηγού, ειδικά όταν η ορατότητα είναι ήδη περιορισμένη από τις καιρικές συνθήκες, όπως βροχή ή ομίχλη.
Το πιο επικίνδυνο, όμως, είναι όταν η πλαφονιέρα έχει υποστεί τροποποιήσεις από τον ίδιο τον οδηγό, με την προσθήκη πιο έντονου φωτισμού ή ρυθμίσεων που την καθιστούν πιο δυνατή. Αυτό το υπερβολικό φως μπορεί να «τυφλώσει» τους άλλους οδηγούς, προκαλώντας ατυχήματα, κυρίως όταν το όχημα είναι σταματημένο σε φανάρι ή σε διασταύρωση, γεγονός που εντείνει την επικινδυνότητα για όλους.
Για την αποφυγή ατυχημάτων και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια στο δρόμο, είναι καλό να χρησιμοποιείτε το εσωτερικό φως μόνο για λίγα λεπτά και σε περιπτώσεις ανάγκης.
Ειδικά αν το αυτοκίνητο διαθέτει φως ανάγνωσης, προτιμήστε το, καθώς αυτό έχει λιγότερη ένταση και κατευθύνεται μόνο προς το σημείο που το χρειάζεστε.
Εάν η φωτεινότητα της πλαφονιέρας είναι ρυθμιζόμενη, κατεβάστε την στην ελάχιστη ρύθμιση για να ελαχιστοποιήσετε τις συνέπειες του φωτός στο εξωτερικό περιβάλλον.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), δεν υπάρχει ξεκάθαρη απαγόρευση για τη χρήση του εσωτερικού φωτός κατά την οδήγηση. Ωστόσο, το άρθρο 13 του Κώδικα τονίζει ότι ο οδηγός πρέπει να διατηρεί πλήρη έλεγχο του οχήματός του και να αποφεύγει οτιδήποτε μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του και να μειώσει την ορατότητα του. Επομένως, η χρήση της πλαφονιέρας μπορεί να ελεγχθεί από την αστυνομία, με την επιβολή προστίμου ύψους 50 ευρώ, εάν θεωρηθεί ότι η ορατότητα του οδηγού επηρεάστηκε αρνητικά.
Η χρήση της πλαφονιέρας μπορεί να φαίνεται αθώα, αλλά η ασφάλεια στο δρόμο πρέπει πάντα να είναι η προτεραιότητά μας. Οι οδηγοί πρέπει να είναι προσεκτικοί και να θυμούνται ότι ακόμα και οι μικρές συνήθειες μπορούν να έχουν σοβαρές συνέπειες.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.