ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Παραμορφώσεις: «+6% ο εμπορικός τζίρος τα εφετινά Χριστούγεννα» λένε τα κανάλια! Μείον τον πληθωρισμό συν τις αυξήσεις τιμών ίσον -10%...
prodeals

Πώς προχώρησε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση το 2024;

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται, με το 2024 να χαρακτηρίζεται ως δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων

Πώς προχώρησε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση το 2024;

Φυσικά, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν ακολούθησε την ίδια πορεία σε όλες τις αγορές. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, τον Καναδά, την Κίνα και την Ινδονησία ήταν ισχυρές, ενώ σε χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία, η Ιαπωνία, μειώθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.

Η συγκεκριμένη συνθήκη οδηγεί τις αυτοκινητοβιομηχανίες στο να αναπροσαρμόζουν τα σχέδιά τους για το μέλλον. Για παράδειγμα, η Volvo αναθεώρησε πρόσφατα τον στόχο ότι το 2030 ο στόλος της θα απαρτίζεται μόνο από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στόχος της πλέον είναι 90% EV και 10% υβριδικά. Πρόσφατες αναφορές θέλουν κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Toyota, η Mercedes-Benz και o Όμιλος Stellantis, να ενδέχεται να επανεξετάσουν τις βραχυπρόθεσμες προβλέψεις για τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να αντιπροσωπεύουν περίπου το 45% των πωλήσεων αυτοκινήτων το 2030 και το 55% το 2035. Ωστόσο, ένας κρίσιμος παράγοντας στον ρυθμό ανάπτυξης παραμένει η τιμή. Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα έχουν συχνά χαμηλότερο κόστος συντήρησης και μετακίνησης, ακόμη θεωρούνται πολύ ακριβά. Πόσω δε μάλλον όταν δεν υπάρχουν επιδοτήσεις.

Ωστόσο το 2023, περίπου το 60% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στην Κίνα είχαν ήδη τιμή χαμηλότερη από αυτή των αντίστοιχων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ενώ το 95% των μικρών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη χώρα το πρώτο 6μηνο του 2024 ήταν ηλεκτρικά μοντέλα.

Δεν ισχύει όμως το ίδιο και για τα EV που πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο. Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως το 2022 και το 2023, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν κόστιζαν περίπου 40% περισσότερο από τα συμβατικά, παρά τις μειώσεις στη μέση τιμή των μπαταριών. Έρευνα του 2023 από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι η τιμή αγοράς εμποδίζει τους Ευρωπαίους καταναλωτές να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η μέση τιμή που ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν οι καταναλωτές ήταν €20.000.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα ασφάλιστρα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 50% το 2022 και 20% το 2023, προκειμένου να δοθούν επιπλέον κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε κάποιες περιπτώσεις όμως παραμένουν ακριβότερα από τα θερμικά. Στην Ινδία η Tata, η κορυφαία εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία λανσάρισε μερικά ηλεκτρικά μοντέλα με τιμή κάτω από 15.000 δολάρια το 2023, όταν εκεί μέσο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο στοιχίζει κοντά στα 7.000 δολάρια.

Εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού στην Κίνα, με επικεφαλής την πρωτοπόρο BYD, αλλά και άλλες μεγάλες κινεζικές εταιρείες, οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις τιμές για να μείνουν μέσα στον ανταγωνισμό. Επιπλέον, ορισμένες μάρκες λανσάρουν μικρότερα και φθηνότερα μοντέλα. Στην ευρωπαϊκή αγορά, η κυκλοφορία νέων, πιο προσιτών ηλεκτρικών έχει προγραμματιστεί να ευθυγραμμιστεί με τους κανονισμούς ρύπων.

Το 2025, ο στόχος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην Ευρωπαϊκή Ένωση γίνονται αυστηρότερος και σε περίπτωση που δεν επιτευχθούν, τα πρόστιμα που θα επιβληθούν θα είναι δυσβάστακτα. Ήδη πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξαγγείλει πολλά ηλεκτρικά μοντέλα κάτω των €25.000.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε τη συνέχεια στο drive.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.