Το καλοκαιρινό κύμα καύσωνα που πλήττει την Ελλάδα μετατρέπει την είσοδο σε ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο σε μια αληθινή πρόκληση ωστόσο υπάρχει μια απλή τεχνική που έρχεται από την Ιαπωνία κάνει θαύματα στην ψύξη του αυτοκινήτου.
Αν δεν έχετε γκαράζ ή δροσερό σημείο για να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας, υπάρχουν μερικά κόλπα που θα σας σώσουν από τη ζέστη και τον εκνευρισμό που προκαλούν οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού.
Σίγουρα, σας έχει τύχει πολλές φορές να μπαίνετε στο αυτοκίνητό σας, που είχατε παρκάρει έξω κατά τη διάρκεια μιας καυτής ημέρας, και να διαπιστώνετε ότι η θερμοκρασία μέσα στην καμπίνα έχει φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, με το κάθισμα και το τιμόνι να είναι τόσο καυτά που δεν μπορείτε να τα αγγίξετε.
Σύμφωνα με μελέτες, η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός σταθμευμένου αυτοκινήτου μπορεί να ξεπεράσει την εξωτερική έως και 30 βαθμούς Κελσίου.
Αυτό σημαίνει ότι όταν ο υδράργυρος σκαρφαλώνει στους 35 βαθμούς έξω, το εσωτερικό του αυτοκινήτου σας μπορεί να μετατραπεί σε έναν φούρνο 65 βαθμών.
Μάλιστα το τιμόνι και το ταμπλό, λόγω του σκούρου χρώματός τους, μπορούν να φτάσουν σε θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 100+°C αν εκτεθούν στον ήλιο, αρκετά υψηλές για να προκαλέσουν σοβαρά εγκαύματα.
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να αποφύγετε αυτή την κατάσταση, όπως το να παρκάρετε στη σκιά ή να αφήνετε τα παράθυρα ελαφρώς ανοιχτά.
Ωστόσο, αυτές οι μέθοδοι μπορεί να μην είναι πάντα εφικτές, ειδικά αν δεν έχετε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης ή βρίσκεστε σε κάποια παραλία.
Εδώ έρχεται η απλή αλλά αποτελεσματική τεχνική από την Ιαπωνία. Η εκτέλεσή της είναι αρκετά εύκολη, και το μόνο που χρειάζεται να κάνετε αρχικά είναι να κατεβάσετε εντελώς το παράθυρο του συνοδηγού.
Στη συνέχεια, αφού βεβαιωθείτε ότι τα υπόλοιπα παράθυρα είναι κλειστά, πηγαίνετε στην πόρτα του οδηγού και αρχίστε να την ανοίγετε και να την κλείνετε δυνατά, περίπου πέντε φορές. Το αποτέλεσμα είναι άμεσο και η διαφορά εντυπωσιακή.
Με αυτόν τον τρόπο, δημιουργείται ένα φαινόμενο αναρρόφησης, το οποίο ωθεί τον καυτό αέρα έξω από την καμπίνα, ενώ φρέσκος αέρας εισέρχεται από το παράθυρο του συνοδηγού. Αν και ο αέρας που μπαίνει δεν είναι ψυχρός, είναι σαφώς πιο δροσερός από τον αέρα μέσα στο αυτοκίνητο, που μπορεί να αγγίζει και τους 70 βαθμούς.
Αυτό το κόλπο μπορεί να μειώσει τη θερμοκρασία της καμπίνας κατά περίπου 10 βαθμούς μέσα σε μόλις 20 δευτερόλεπτα.
Αφού μπείτε στο αυτοκίνητο, μπορείτε να ανοίξετε το κλιματιστικό με τα παράθυρα κλειστά για να κρυώσει η καμπίνα το συντομότερο δυνατόν. Καλό είναι να ενεργοποιήσετε την ανακυκλοφορία αέρα για τα πρώτα λεπτά, ώστε το κλιματιστικό να χρησιμοποιήσει τον ήδη πιο δροσερό αέρα και να τον ψύξει ακόμη περισσότερο.
Αυτό το κόλπο μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο κατά τη διάρκεια των ζεστών ελληνικών καλοκαιριών, εξασφαλίζοντας πιο άνετες συνθήκες μέσα στο αυτοκίνητο πριν ξεκινήσετε το ταξίδι σας.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.