ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να κάνετε με… «αναμμένο» το λαμπάκι της βενζίνης;

Το μόνο που δεν χρειάζεται είναι πανικός

Πόσα χιλιόμετρα μπορείτε να κάνετε με… «αναμμένο» το λαμπάκι της βενζίνης;

Εκεί που οδηγείς ανέμελος, ξαφνικά βλέπεις να αναβοσβήνει το λαμπάκι του καυσίμου, η βενζίνη τελειώνει και δε ξέρεις που υπάρχει το πλησιέστερο πρατήριο.

Συνεχίζεις, αναγκαστικά μη γνωρίζοντας πόσα χιλιόμετρα μπορείς να κάνεις με την υπάρχουσα βενζίνη.

Θα μείνεις τώρα στη μέση του πουθενά; Σε λίγο; Σε πόσο; Θα προλάβεις να φτάσεις σε πρατήριο ή θα μπλέξεις; Και καλά γιατί δεν έβαλες καύσιμο στο προηγούμενο βενζινάδικο;

Με όλες αυτές τις σκέψεις να τριβελίζουν στο μυαλό αυτό που χρειάζεται είναι κατ’ αρχήν ηρεμία και κατά δεύτερον μια εικόνα της κατάστασης. Από τη στιγμή που θα ανάψει το λαμπάκι.

Από τη στιγμή λοιπόν που στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου σας ανάψει η πορτοκαλί ενδεικτική λυχνία που σας προτρέπει να ψάξετε πρατήριο κινείστε ήδη με τα λίτρα της ρεζέρβας.

Πόσα είναι αυτά και για πόσα χιλιόμετρα φτάνουν;

Το πρώτο εξαρτάται από το μέγεθος του αυτοκινήτου και από τον κινητήρα του και βέβαια από την επιλογή του εκάστοτε κατασκευαστή.

Συνήθως λοιπόν η ρεζέρβα κυμαίνεται από 6 έως 10 λίτρα, με το πιο δημοφιλή μοντέλα, μέχρι τη μεσαία κατηγορία δηλαδή, η τιμή να είναι πιο κοντά στο 6 παρά στα 10.

Διαφορές υπάρχουν και στο πότε ανάβει η λυχνία, αν και σε κάθε περίπτωση ο καθοριστικός παράγοντας είναι η αυτονομία που προσδιορίζεται από τον υπολογιστή. Στα πιο πολλά μοντέλα λοιπόν ανάβει όταν από τη μέχρι τότε κατανάλωση υπολείπονται ακόμα 80 χιλιόμετρα. Σπανιότερα 100.

Η τιμή αυτή είναι φυσικά ενδεικτική, γιατί από κει και πέρα η κατανάλωση μπορεί για διάφορους λόγους –από την κίνηση μέχρι τη μορφολογία του εδάφους, από τη λειτουργία του κλιματιστικού ή του δυναμό- να αυξηθεί και αντίστοιχα να μειωθεί η αυτονομία.

Αντίστοιχα όταν σβήσει η ένδειξη της αυτονομίας και αντικατασταθεί όπως είπαμε είτε από παύλες είτε από το μηδέν, δεν σημαίνει ότι θα μείνετε στα επόμενα 100 μέτρα.

Συνήθως, αν θέλετε να εξαντλήσετε όλα τα περιθώρια, υπάρχει θεωρητικά η δυνατότητα να καλύψετε άλλα 10 με 20 χιλιόμετρα. Και λέμε θεωρητικά γιατί εδώ θα πρέπει να είμαστε ακόμα πιο προσεκτικοί σε σχέση με το πρώτο άναμμα στο λαμπάκι, γιατί η ποσότητα που έχει απομείνει στο ρεζερβουάρ είναι ακόμα μικρότερη και τα περιθώρια σφάλματος μεγαλύτερα.

Το μόνο που δεν χρειάζεται είναι πανικός, οδηγείστε όσο πιο οικονομικά μπορείτε και κατευθυνθείτε στο πλησιέστερο πρατήριο. Αν δεν ξέρετε που είναι και έχετε GPS χρησιμοποιείστε το.

Πάντως αν τελικά μείνετε από καύσιμο δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για ένα: ότι έπαθε ζημιά το αυτοκίνητό σας, μας και όλοι οι κατασκευαστές αποκλείουν το ενδεχόμενο αυτό.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.