Κάποιοι κατακόρυφοι στύλοι που απαντώνται στους ελληνικούς δρόμους είναι στους περισσότερους οδηγούς άγνωστοι, παρ’ όλο που η χρησιμότητά τους είναι μεγάλη.
Σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι δημιουργούνται στη χώρα μας ώστε να μειωθούν οι χρόνοι ταξιδιού, να δοθεί αναπτυξιακή ώθηση σε πολλές περιοχές και να ενισχυθεί η ασφάλεια.
Ποιος από τους ακόλουθους υπουργούς θεωρείτε ότι είναι πιο αντιπαθής για το πολιτικό του έργο;
- Άδωνις Γεωργιάδης (67%, 9.863 Votes)
- Δημήτρης Καιρίδης (28%, 4.070 Votes)
- Μάκης Βορίδης (5%, 803 Votes)
Σύνολο ψήφων: 14.736
Καθοριστική συμβολή στο να θωρακίζονται οι επιβάτες των οχημάτων έχουν, βέβαια, και κάποιες πρόσθετες κατασκευές που πολλές φορές τις βλέπουμε τοποθετημένες στα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων (στηθαία ασφαλείας) χωρίς να γνωρίζουμε τι είναι αυτές.
Πρόκειται για τα λεγόμενα αντιθαμβωτικά πετάσματα από κατακόρυφους στύλους που είθισται να έχουν πράσινο χρώμα και τοποθετούνται απευθείας στα μεταλλικά ή από σκυρόδεμα στηθαία. Οι στύλοι έχουν ύψος που κυμαίνεται στα 60-120 εκ., µε πιο σύνηθες τα 90 εκ.
Όσον αφορά τον σκοπό τους, προλαμβάνουν το φαινόμενο της τύφλωσης των οδηγών από τα φώτα οχημάτων που κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση. Αυτή η αντιθαμβωτική «κουρτίνα» απαντάται -μεταξύ άλλων- σε ένα κομμάτι αρκετών χιλιομέτρων της Ιόνιας Οδού.
Σημειώνεται ότι οι άκρες τους δεν είναι αιχμηρές, και ως εκ τούτου δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος τραυματισμού των επιβατών εφόσον προκληθεί ατύχημα, ενώ σε περίπτωση που υφίσταται λόγος εγκατάλειψης του δρόμου, οι χρήστες μπορούν εύκολα να τα «σκαρφαλώσουν» προκειμένου να απομακρυνθούν από τον δρόμο.
Παράλληλα, προτού τοποθετηθούν, έχουν περάσει επιτυχημένα από πλήθος τεστ, συμπεριλαμβανομένων κάποιων που αφορούν την αντοχή τους σε υψηλής ταχύτητας ανέμους και έχουν καλή οπτική συμβατότητα με το περιβάλλον.
Τα αντιθαμβωτικά πετάσματα από κατακόρυφους στύλους ουσιαστικά αποτελούν υποκατάστατο της βλάστησης στη νησίδα, η οποία, όμως, εφόσον δεν είναι φυσική, χρήζει διαρκούς συντήρησης.