Δεν χωρά αμφιβολία πως η Dacia είναι μια εταιρεία που τα τελευταία χρόνια έχει κάνει τεράστια βήματα προόδου, μεγαλώνοντας σε όλους τους τομείς. Προς αυτή τη κατεύθυνση κινείται και με το ολοκαίνουργιο Dacia Bigster, τη ναυρχίδα στην γκάμα της ρουμανικής φίρμας που δείχνει ικανό να ταράξει τα νερά στην κατηγορία των C-SUV.
To Bigster πατά στην πλατφόρμα CMF-B και βασίζεται στην τελευταία σχεδιαστική γλώσσα της εταιρείας, που πρόσφατα είδαμε και στη νέα γενιά του Duster θέτoντας σε προτεραιότητα την άνεση, τον δυναμισμό και την ανθεκτικότητα. Που συνδυάζονται με μια ελκυστική και σαφώς περιπετειώδη εμφάνιση, που ενισχύεται από τα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22 cm) και τις ζάντες που μπορούν να φτάσουν μέχρι και τις 19”. Παράλληλα, οι σαφως μεγαλύτερες διαστάσεις (4,57 m) σε σχέση με το Duster ενισχύουν ακόμα περισσότερο τον άνετο και πρακτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
H εικόνα του εσωτερικού είναι καθόλα σύγχρονη και εργονομική, με τις δύο οθόνες, 7” για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και 10,1” για το infotainment να παρέχουν στον οδηγό όλες τις απαραίτητες πληροφορίες. Υποστηρίζοντας φυσικά όλες τις πρόσφατες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Συνολικά, το νέο Dacia Bigster, όπως άλλωστε ανακοίνωσε και η εταιρεία θα προσφέρει ένα αναβαθμισμένο πακέτο εξοπλισμού με καλύτερη ηχομόνωση, διζωνικό κλιματισμό, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, σύστημα πολυμέσων με έξι ηχεία και ήχο Arkamys 3D, καθώς επίσης και τις έξυπνες λύσεις YouClip.
Οι χώροι μοιάζουν επαρκέστατοι ακόμα και για πέντε ενήλικους επιβάτες, ενώ αναμφίβολα ξεχωρίζει ο μεγάλος χώρος αποσκευών που φτάνει τα 667 lt και είναθ από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας. Με τα πίσω καθίσματα να αναδιπλώνονται σε διάταξη 40:20:40.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ευρεία γκάμα κινητήρων, με το Bigster να είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις διπλού καυσίμου, ήπια αλλά και φουλ υβριδικό. Για την κίνηση του τελευταίου φροντίζει ένα 4κύλινδρο μοτέρ και δύο ηλεκτροκινητήρες με τον έναν να λειτουργεί ουσιαστικά σαν γεννήτρια, δίνοντας κίνηση στον άλλο και μια μπαταρία χωρητικότητας 1.4 kWh. Με τη Dacia να ενημερώνει πως το Bigster μπορεί να καλύψει ηλεκτρικά το 80% των αστικών μετακινήσεων.
Όσον αφορά τις mild-hybrid παραλλαγές (TCe 140) πρωταγωνιστής είναι ο 3κύλινδρος, τούρμπο 1.200άρης που συνδυάζεται με ήπια υβριδική τεχνολογία και αποδίδει 140 ίππους. Με την εν λόγω έκδοση να συνδυάζεται με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς και μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Με τον ίδιο κινητήρα τροφοδοτείται και η έκδοση διπλού καυσίμου Eco-G, αποδίδοντας στην προκειμένη περίπτωση 140 ίππους. Και είναι ικανή να διανύσει έως και 1.450 km με τα δύο ρεζερβουάρ γεμάτα (50 lt βενζίνης, 49 lt υγραέριο).
Η παγκόσμια παρουσίαση του αυτοκινήτου θα λάβει χώρα στο Σαλόνι του Παρισιού (14-20 Οκτώβρη), με την τιμή του να ανακοινώνεται στις αρχές του 2025.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.