ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Θα μελετήσει κάποιος στα Επιτελεία την κατάρρευση του συριακού Στρατού; Ή νομίζουν ότι «Δεν μας αφορά»;
prodeals

Προσοχή: Δείτε γιατί δεν πρέπει να αφήνετε το αντισηπτικό μέσα στο αυτοκίνητο όταν έχει ζέστη

«Όλοι έχουμε επιστρέψει στα αυτοκίνητά μας τις ζεστές μέρες και μετά βίας καταφέραμε να αγγίξουμε το τιμόνι»

Προσοχή: Δείτε γιατί δεν πρέπει να αφήνετε το αντισηπτικό μέσα στο αυτοκίνητο όταν έχει ζέστη

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ, πόσα λεπτά χρειάζεται ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο για να φτάσει σε θανατηφόρες θερμοκρασίες;

Η απάντηση μπορεί να είναι θέμα ζωής και θανάτου.

Σε έρευνα μελετήθηκε, πόσο χρόνο χρειάζονται τα αυτοκίνητα για να ανεβάσουν θερμοκρασία.

Τα ευρήματα ήταν αποθαρρυντικά: Μέσα σε 1 ώρα, η θερμοκρασία μέσα σε ένα αυτοκίνητο που ήταν σταθμευμένο στον ήλιο μια μέρα με 35 βαθμούς Κελσίου, έφτασε κατά μέσο όρο στους 47 βαθμούς!

Τα ταμπλό των αυτοκινήτων ήταν ακόμη πιο ζεστά, φτάνοντας κατά μέσο όρο τους 69 βαθμούς Κελσίου, το τιμόνι είχε θερμοκρασία 53 βαθμών Κελσίου και η θερμοκρασία των καθισμάτων έφτασε τους 51 βαθμούς Κελσίου, κατά μέσο όρο.

Τα αυτοκίνητα που ήταν σταθμευμένα στη σκιά μια ζεστή μέρα είχαν χαμηλότερες μεν αλλά και πάλι καυτές – θερμοκρασίες.

Μετά από 1 ώρα, η εσωτερική θερμοκρασία αυτών των αυτοκινήτων έφτασε κατά μέσο όρο τους 38 βαθμούς Κελσίου, το ταμπλό στους 48 βαθμούς, το τιμόνι ήταν στους 42 και τα ήταν κατά μέσο όρο στους 41 βαθμούς Κελσίου.

Καθίσματα

«Όλοι έχουμε επιστρέψει στα αυτοκίνητά μας τις ζεστές μέρες και μετά βίας καταφέραμε να αγγίξουμε το τιμόνι», δήλωσε η ερευνήτρια Nancy Selover, κλιματολόγος στο State University της Αριζόνα και του Πανεπιστημίου του Αμβούργου στις Integrated Earth and Climate System Sciences (SICSS).

Τα αυτοκίνητα μπορεί να γίνουν θανατηφόρα μετά από 1 ώρα στον ήλιο ή μια ζεστή μέρα στη σκιά. Ένα άτομο που έχει παγιδευτεί σε ένα αυτοκίνητο που θερμαίνεται γρήγορα κινδυνεύει να υποστεί θερμοπληξία, η οποία μπορεί να είναι θανατηφόρα.

Είναι δύσκολο να προβλεφθεί πότε θα χτυπήσει η θερμοπληξία σε μεγάλο βαθμό, επειδή η πάθηση περιλαμβάνει πολλούς παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ηλικίας, του βάρους και των υπαρχουσών συνθηκών υγείας. Αλλά οι περισσότερες περιπτώσεις συμβαίνουν όταν η θερμοκρασία του σώματος ενός παιδιού ανεβαίνει πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, για να μάθουν περισσότερα σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν δεδομένα για να δημιουργήσουν ένα μοντέλο αγοριού 2 ετών.

Σε μια ζεστή μέρα, 35 βαθμών Κελσίου το «παιδί» αυτό έπαθε θερμοπληξία σε μόλις 1 ώρα (αν το αυτοκίνητο, ήταν σταθμευμένο στον ήλιο) και σε 2 ώρες (αν το αυτοκίνητο ήταν σταθμευμένο στη σκιά).

Εκτός από την θερμοπληξία μεγάλο πρόβλημα αποτελεί και η υπερθερμία (υψηλότερη από την κανονική θερμοκρασία σώματος), η οποία προκαλεί προβλήματα σε εσωτερικά όργανα έως και βλάβες στον εγκέφαλο.

Αφήσετε τη ζέστη έξω από το αυτοκίνητο με 5 βήματα

  1. Σταθμεύστε το αυτοκίνητό σας σε μία θέση με σκιά ή αν δεν έχετε τη δυνατότητα αυτή χρησιμοποιήστε μία ηλιοπροστασία.
  2. Αφήστε τα παράθυρα λίγο ανοιχτά. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορεί να κυκλοφορεί (έστω και λίγο) ο αέρας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
  3. Προτού μπείτε στο αυτοκίνητο, ανοίξτε παράθυρα, με το κεντρικό ξεκλείδωμα, ώστε η ζέστη να βγει από την καμπίνα. Ακόμα κι αν το αυτοκίνητό σας εφοδιάζεται με σύστημα κλιματισμού, ξεκινήσετε να κινείστε με ανοικτά παράθυρα.
  4. Η ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου έχει μία τιμή ανάμεσα στους 20 και 25 βαθμούς Κελσίου.
  5. Επίσης, οι αεραγωγοί δεν πρέπει να «σημαδεύουν» κατ’ ευθείαν το σώμα, καθώς έτσι μπορεί να προκύψουν ακόμα και «πιασίματα» των μυών.

“Βόμβα” το αντισηπτικό

Μπορεί η χρήση του αντισηπτικού να έχει γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας λόγω της γνώριμης κατάστασης, όμως η χρήση του απαιτεί και κάποιες προφυλάξεις, ώστε να μην υπάρχει η περίπτωση κάποιου ατυχήματος, και κυρίως ανάφλεξης του αντισηπτικό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να φτάσει και τους 60Co.

Ειδικά, σύμφωνα με οδηγία που έχει βγάλει η Πυροσβεστική Υπηρεσία του Oconomowoc στο Wisconsin των Η.Π.Α., δεν θα πρέπει οι οδηγοί να αφήνουν τα μπουκαλάκια με το αντισηπτικό μέσα στο αυτοκίνητο, επειδή το υγρό που περιέχουν είναι εξαιρετικά εύφλεκτο.

Η Π.Υ. της πόλης των Η.Π.Α. ισχυρίζεται ότι εφόσον εκτεθεί σε υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο αυτοκίνητο (π.χ. σε μια ηλιόλουστη ημέρα), το μπουκαλάκι με το αντισηπτικό μπορεί ακόμη και να οδηγήσει σε έκρηξη η οποία για παράδειγμα, θα μπορούσε ακόμα και να ανατινάξει την πόρτα του αυτοκινήτου.

Προς το παρόν δεν έχει υπάρξει κάποια ενημέρωση από επιστημονικό φορέα που να επιβεβαιώνει αυτά που ισχυρίζονται οι πυροσβέστες της πόλης των Η.Π.Α., ωστόσο πρόσφατα η Εθνική Επιτροπή Προστασίας Πυρός της Αμερικής έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο στο οποίο προειδοποιεί ότι τα αντισηπτικά μπορούν να πάρουν φωτιά ή και να εκραγούν εάν για παράδειγμα κάποιος καπνίζει μέσα στο αυτοκίνητο και η φλόγα φτάσει στο υγρό.

Σε κάθε περίπτωση, καλό θα είναι η χρήση του αντισηπτικού μέσα στο αυτοκίνητο (ή και εκτός αυτού) να γίνεται με προσοχή και πλέον, με το καλοκαίρι να είναι προ των πυλών, να μην τα αφήνουμε μέσα στο όχημά μας όταν το παρκάρουμε κάτω από τον καυτό ήλιο.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.