Ύστερα από αρκετά χρόνια η μιλανέζικη φίρμα επιστρέφει σε πιο mainstream κατηγορίες με την Alfa Romeo Junior.
Ένα μικρό μοντέλο που μπορεί εκ πρώτης όψεως να πηγαίνει κόντρα στην ιστορία της Casa del Biscione, αλλά από την άλλη, δείχνει την ικανότητα της να προσαρμόζεται στα «θέλω» της αγοράς και να τα ακολουθεί.
Πριν από περίπου ενάμιση μήνα είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε από κοντά την Alfa Romeo Junior, στο σχεδιαστικό κέντρο Centro Stile των Ιταλών. Όπως είχαμε σημειώσει και τότε, το σημαντικότερο στοιχείο που αποκομίσαμε από το ταξίδι ήταν ο μεγάλος ενθουσιασμός των στελεχών για το νέο μοντέλο και ειδικότερα για την οδική συμπεριφορά του.
Στην επιστροφή μας στη βόρειο Ιταλία, με το βανάκι να περνά αυτή τη φορά την πύλη του Balocco, επανήλθαν στη μνήμη μας τα λόγια του υπεύθυνου προϊόντων της Alfa Romeo, Daniel Tiago Guzzafame, ο οποίος, στο ερώτημά μας αν ο ηλεκτρισμός συνάδει με το πνεύμα της Alfa Romeo, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ότι, «το DNA της μάρκας δεν αφορά μόνο τον κινητήρα. Είναι το συναίσθημα που σου δημιουργεί στο πρώτο αντίκρισμα, στην πρώτη βόλτα. Όσο αυτά μεταφέρονται στα νέα μοντέλα μας και εξακολουθούν να είναι fun-to-drive, τότε είναι άξιοι συνεχιστές της κληρονομιάς. Οδήγησα την Junior πριν από λίγες μέρες στο Balocco, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δοκιμών εξέλιξης και μπορώ με σιγουριά να πω ότι είναι απίθανη. Από τα αυτοκίνητα που σχηματίζουν ένα πλατύ χαμόγελο στο πρόσωπο σου όταν το οδηγήσεις».
Είχαμε σημειώσει τότε ότι θα διαπιστώσουμε τα λεγόμενά του μόλις βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της Junior. Και να που ήρθε η στιγμή. Και μάλιστα σε ένα ειδυλλιακό περιβάλλον: Τη θρυλική πίστα δοκιμών του Balocco.
Αυτή τη φορά όχι σε ένα μικρό κλειστό κομμάτι της, αλλά με φουλ πρόσβαση στους ειδικά διαμορφωμένους δρόμους και στην πίστα προδιαγραφών Formula 1. Τμήματα που τις τελευταίες δεκαετίες έχουν το ελεύθερο να το κάνουν μόνο οι τεχνικοί που επωμίζονται την εξέλιξη των ιταλικών μοντέλων του Ομίλου Stellantis -πλέον. Ποικιλόμορφοι και απαιτητικοί δρόμοι που μας επέτρεψαν να ανακαλύψουμε με ασφάλεια το όριο και τις αδυναμίες της κορυφαίας και αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης Veloce.
Το τι εστί Alfa Romeo Junior το αναλύσαμε ενδελεχώς την προηγούμενη φορά. Πρόκειται για ένα κόμπακτ μοντέλο που από κοντά δείχνει πολύ πιο όμορφο απ’ ό,τι στις φωτογραφίες και όχι τόσο SUV. Ειδικά στην έκδοση Veloce με τη χαμηλωμένη ανάρτηση που στέκεται άλλους 2,5 πόντους πιο κοντά στο έδαφος.
Με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 και ύψος 1,5 m, η Junior αποτελεί τον διάδοχο των MiTo και Giullietta και είναι ένα μοντέλο που επαναφέρει την Alfa Romeo στις πιο μικρές και εμπορικές κατηγορίες. Στο καλοσμιλεμένο αμάξωμα αποτυπώνεται με μαεστρία το παρελθόν και το μέλλον της μιλανέζικης φίρμας, με κυριότερο χαρακτηριστικό που υποδηλώνει παράλληλα ότι με αυτό το μοντέλο ξεκινά μια νέα εποχή για τη μιλανέζικη φίρμα, το παραδοσιακό Scudetto. Ο τριγωνικός θυρεός που κοσμεί εδώ και δεκαετίες τη μάσκα κάθε Alfa Romeo, έχει μια νέα -σκαλιστή, θα λέγαμε- υλοποίηση, χωρίς το νίκελ του παρελθόντος.
Ο συνδυασμός του κλασικού με του μοντέρνου συνεχίζεται και στο εσωτερικό της Junior. Όπου ευτυχώς οι σχεδιαστές της Alfa Romeo δεν ακολούθησαν τη μίνιμαλ αισθητική που επικρατεί τελευταία, με οθόνες που εξέχουν. Τα υλικά είναι πολύ προσεγμένα, ιδίως στα σημεία που έρχεται συχνά σε επαφή ο οδηγός και οι υπόλοιποι επιβάτες. Στα υπόλοιπα σημεία είναι σκληρά όπως στο σύνολο των B-SUV. Τα χειριστήρια είναι σε ιδανική θέση, σε μια οδηγοκεντρική διάταξη, με φυσικούς διακόπτες στην κεντρική κονσόλα και σε αυτή του δαπέδου, για την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης ή τον έλεγχο του κλιματισμού και της έντασης του ηχοσυστήματος.
Διαβάστε περισσότερα για τη νέα Alfa Romeo Junior Veloce στο drive.gr