Το Ford Fiesta ξεκίνησε την εμπορική του πορεία το 1976 και γρήγορα έγινε ένα από τα αγαπημένα σουπερμίνι των Ευρωπαίων καταναλωτών. Με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του να αποτελεί αναπόσπαστο συστατικό όλων των γενιών του. Και η αλήθεια είναι πως άφησε ένα πολύ μεγάλο κενό στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης από το 2023, όταν το Μπλε Οβάλ αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του για να ρίξει το βάρος στα ηλεκτρικά.
Τα πράγματα όμως μπορεί να αλλάξουν, καθώς η αμερικανική φίρμα φαίνεται πως εξετάζει πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο της επιστροφής του εμβληματικού της μοντέλου. Προσαρμοσμένο στις τάσεις της εποχής. Η Ford μέχρι στιγμής τηρεί σιγή ιχθύος, χωρίς να επιβεβαιώνει ή να διαψεύδει τις φήμες. Το σίγουρο πάντως είναι πως η εταιρεία θέλει να εμπλουτίσει το εξηλεκτρισμένο της χαρτοφυλάκιο μέχρι το 2026.
Θυμίζουμε πως κατά τη διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού, ο Marin Gjaja, επικεφαλής επιχειρησιακός διευθυντής του τμήματος Model E της Ford είχε προσχωρήσει στην εξής δήλωση: «Επικεντρωνόμαστε στην κερδοφορία. Αν δείτε την γκάμα μας παγκοσμίως, δεν εκπροσωπούμαστε στην προσιτή κατηγορία. Το κλειδί είναι να γίνουμε προσιτοί, διαφοροποιημένοι και κερδοφόροι».
Το ερώτημα είναι πώς γίνεσαι ανταγωνιστικός απέναντι σε μοντέλα από την Κίνα, που πρωτοστατεί στα οικονομικά οχήματα; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εάν θέλουμε να γίνουμε μια πραγματικά μαζική μάρκα, θέλουμε οι άνθρωποι να αγοράζουν μοντέλα όπως το Explorer, αλλά η γκάμα μας θα πρέπει να ξεκινά πιο χαμηλά. Το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα – η οποία θα λανσαριστεί αρχικά στις ΗΠΑ – θα φτάσει στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027».
Μια κίνηση που ίσως θυμίζει την τακτική της Renault, η οποία επανάφερε το R5 ως ηλεκτρικό. Με έντονες τις επιρροές από το εμβληματικό σουπερμίνι που πρωτοεμφανίστηκε στη ζωή μας το 1972. Όσον αφορά το ηλεκτρικό Fiesta, οι πρώτες πιθανές εικόνες του έχουν ήδη κάνει την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο από ανεξάρτητους σχεδιαστές.
Αντλώντας έμπνευση από τα εν κυκλοφορία μοντέλα της Ford, οι σχεδιαστές προτάσσουν μια κλειστή, όπως άλλωστε και σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μάσκα, όπως και κρυφές χειρολαβές που συμβάλλουν στην καλύτερη αεροδυναμική του συνόλου.
Πέρα όμως από τα σχέδια, δημοσιογραφικές πηγές του εξωτερικού κάνουν λόγο για δύο εκδόσεις με 100 και 150 ίππους και συνολική αυτονομία που θα αγγίζει τα 400 km. Τοποθετώντας το Fiesta απέναντι σε προτάσεις όπως το Renault 5, VW ID.2 και το ομογάλακτο CUPRA Raval.
Ακόμα όμως είναι πολύ νωρίς να γίνονται κουβέντες για τεχνικά χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση όμως, η ενδεχόμενη επιστροφή του Fiesta, ακόμη και ως ηλεκτρικού αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Μιας και όπως προαναφέραμε, η επωνυμία «Fiesta» είναι άμεσα συνυφασμένη με την κατηγορία των σουπερμίνι.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.