Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη σημείωσαν πτώση τον Νοέμβριο, αντιστρέφοντας τη μικρή άνοδο που είχε καταγραφεί τον Οκτώβριο. Η αρνητική αυτή εξέλιξη οφείλεται στις σημαντικές μειώσεις στη Γαλλία και την Ιταλία, αλλά και στη στασιμότητα στη Γερμανία, όπως ανακοίνωσε σήμερα, Πέμπτη, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Η επιβράδυνση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) αντισταθμίστηκε μόνο εν μέρει από την αύξηση των υβριδικών (HEVs), τα οποία ξεπέρασαν σε πωλήσεις τα βενζινοκίνητα για τρίτο συνεχόμενο μήνα.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αδύναμη ζήτηση, υψηλό κόστος παραγωγής και τις προκλήσεις της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα προσπαθούν να ανταγωνιστούν τις φθηνότερες επιλογές από την Κίνα.
Τα στοιχεία με αριθμούς
• Οι εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ, τη Βρετανία και την Ευρωπαϊκή Ζώνη Ελευθέρων Συναλλαγών (EFTA) μειώθηκαν κατά 2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 1,06 εκατομμύρια οχήματα.
• Μεταξύ των εμπορικών σημάτων, οι εγγραφές της Volkswagen αυξήθηκαν κατά 2,8%, ενώ της Renault κατά 9,2%. Αντίθετα, η Stellantis σημείωσε πτώση 10,8%.
• Οι πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEVs) στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 9,5%, κυρίως λόγω της πτώσης στη Γαλλία και τη Γερμανία, ενώ οι πωλήσεις υβριδικών (HEVs) αυξήθηκαν κατά 18,5%.
Η Tesla και η SAIC Motor, οι οποίες επηρεάστηκαν από τους νέους δασμούς της ΕΕ στα κινέζικης κατασκευής αυτοκίνητα από τον Νοέμβριο, σημείωσαν μείωση πωλήσεων κατά 40,9% και 7,8% αντίστοιχα.
Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα (BEV, HEV ή plug-in hybrids – PHEV) αποτελούσαν το 55,8% των συνολικών εγγραφών επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Νοέμβριο, έναντι 51,8% την ίδια περίοδο πέρυσι.
Οι προκλήσεις της μετάβασης
Με τους νέους στόχους της ΕΕ για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα να πλησιάζουν, η ACEA επισημαίνει την ανάγκη επανεξέτασης των κανονισμών.
«Η μετάβαση σχεδιάστηκε θεωρητικά. Στα χαρτιά μπορεί να φαίνεται τέλεια, αλλά η πραγματικότητα είναι διαφορετική», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, στο Reuters.
«Στην Ευρώπη έχουμε πολλά ζητήματα. Το κόστος ενέργειας και ηλεκτρικού ρεύματος είναι πολύ υψηλό. Δεν διαθέτουμε τις πρώτες ύλες και την εφοδιαστική αλυσίδα που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό», πρόσθεσε.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.