Η Ιταλία ζητά από την Ευρωπαϊκή Ένωση να ξανασκεφτεί τον στόχο της πλήρους επιβολής της ηλεκτροκίνησης. Αναφέρει ότι η απαγόρευση πώλησης κινητήρων εσωτερικής καύσης θα προκαλέσει «κατάρρευση» του κλάδου, εάν προχωρήσει όπως έχει προγραμματιστεί.
Ως γνωστόν, η Ευρώπη έχει αποφασίσει να επιβάλλει την πλήρη ηλεκτροκίνηση σε 10 χρόνια από τώρα. Κάτι που σημαίνει ότι θα παύσουν να πωλούνται όλες οι υπόλοιπες επιλογές: Τα υβριδικά κάθε είδους, ακόμα και τα PHEV. Τα κινητήρια σύνολα που καταλανώνουν βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο, φυσικό αέριο. Τα μπαταριοκίνητα και τα υδρογονοκίνητα ηλεκτρικά θα είναι οι μόνες διαθέσιμες επιλογές. Η Ιταλία προειδοποιεί ότι αυτό θα έχει ολέθριες συνέπειες για τη βιομηχανία της Ευρώπης.
«Η απαγόρευση του 2035 για τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι παράλογη και πρέπει να αναθεωρηθεί», δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας της Ιταλίας Gilberto Pichetto Fratin, σύμφωνα με το Reuters.
Η χώρα ζητά από την ΕΕ να προχωρήσει σε μια προγραμματισμένη αναθεώρηση του σχεδίου, ελπίζοντας να καθυστερήσει ή να ακυρώσει την εντολή. Η ιταλική κυβέρνηση υποστηρίζει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν ελευθερία επιλογής μεταξύ ανταγωνιστικών τεχνολογιών.
Ο εγχώριος κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιταλίας έχει λίγες επιλογές αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση — κάποια μοντέλα της FIAT, κυρίως το 500e, τη νέα Alfa Romeo Junior και κάποιες Maserati. Βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με αρκετές κινεζικές εταιρείες, ώστε να ιδρύσουν εργοστάσια εντός ιταλικού εδάφους. Κάτι που θα πλήξει μεν τις εγχώριες εταιρείες, αλλά τουλάχιστον θα εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται να δυσκολεύει και τη Γερμανία. Η Volkswagen βρίσκεται σε δεινή κατάσταση, με τα αφεντικά της να προειδοποιούν ότι έχουν «μόνο ένα, ίσως δύο χρόνια» για να αλλάξουν το δυσμενές κλίμα. Και να προαναγγέλουν κλείσιμο εργοστασίων, με την κυβέρνηση να επαναφέρει τις EV επιδοτήσεις για να τονώσει τις πωλήσεις.
Είναι μια περίεργη στιγμή για κάθε αυτοκινητοβιομηχανία που προσπαθεί να χαρτογραφήσει τα επόμενα χρόνια. Ανεξάρτητα από το τι πιστεύει ο καθένας σχετικά με την κλιματική αλλαγή κι αν αυτή απαιτεί το αυστηρότερο δυνατό ρυθμιστικό καθεστώς, οι εταιρείες χρειάζονται σαφήνεια σχετικά με το τι αναμένεται.