Η Red Bull RB17 είναι ένα πιστάδικο υπερόπλο που μπορεί να γυρίσει μια πίστα ταχύτερα από ένα μονοθέσιο της Formula 1, υποστηρίζει με πολύ καμάρι ο δημιουργός του, Adrian Newey.
Το θηρίο των 1.200 ίππων αποτελεί το κύκνειο άσμα του θρυλικού σχεδιαστή στη Red Bull και μόλις αποκαλύφθηκε στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood. Η Red Bull RB17 θα παραχθεί σε μόλις 50 αντίτυπα, αλλά μην ανησυχείτε για την τιμολόγησή τους: Είναι όλα ήδη πουλημένα.
Αποτελεί διάδοχο της Aston Martin Valkyrie, του πρώτου αυτοκινήτου δρόμου που ο Newey ενεπλάκη έντονα στην εξέλιξή του. Ωστόσο, ενώ η Valkyrie σχεδιάστηκε για να μπορεί να βγάλει πινακίδες και να κυκλοφορήσει νόμιμα στον δρόμο, η RB17 δημιουργήθηκε εξαρχής από μια ομάδα περίπου 120 μηχανικών της Red Bull Advanced Technologies για να μπορεί να κυριαρχεί στις πίστες του πλανήτη.
Όχι πως της επιτρέπεται να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κι είναι κρίμα, γιατί ο Newey υποστηρίζει ότι θα μπορούσε να ολοκληρώσει απροβλημάτιστα έναν αγώνα 24 ωρών. Στο Le Mans ή στο Nürburgring, για παράδειγμα.
Το αρχικό πλάνο ήταν να έχει κίνηση στους τέσσερις τροχούς με έναν twin-turbo V8 να κινεί τους πίσω τροχούς κι έναν ηλεκτροκινητήρα τους μπροστινούς. Ωστόσο, το μοντέλο παραγωγής θα χρησιμοποιεί έναν υψηλόστροφο ατμοσφαρικό V10 που εξελίχθηκε από την Cosworth και θα συνδυάζεται με ένα πιο συμβατικό υβριδικό σύστημα.
Ο V10 των 1.000 ίππων θα ανεβάζει έως τις 15.000 rpm. Ο ηλεκτροκινητήρας των 200 ίππων θα παρέχει υποβοήθηση, αλλά και θα κινεί το αυτοκίνητο όταν επιλέγεται όπισθεν. Σιγά το βάρος άλλωστε. Η Red Bull RB17 ζυγίζει μόλις 805 kg στην ελαφρύτερη μορφή της.
Θα προσφέρονται τρεις επιλογές ελαστικών. Όλες έχουν εξελιχθεί σε συνδυασμό με τη Michelin, συμπεριλαμβανομένης μιας σλικ γόμας που ξεκλειδώνει πλήρως τις δυνατότητες του αυτοκινήτου.
Όντας ένα μοντέλο μόνο για πίστα, δεν δεσμεύεται από τη νομοθεσία σχετικά με τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια, αν κι ο Newey ξεκαθάρισε ότι έχει σχεδιαστεί για να συμμορφώνεται με τους κανονισμούς ασφάλειας μηχανοκίνητου αθλητισμού LMH.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.