Τα τελευταία χρόνια στον δυτικό κόσμο έχει περιοριστεί η χρήση μετρητών, όπως συμβαίνει και στην Ελλάδα με το πλαστικό χρήμα να κερδίζει όλο και μεγαλύτερο έδαφος.
Βάσει και του σχετικού νόμου που υπάρχει στην ελληνική επικράτεια το όριο των συναλλαγών με μετρητά ανέρχεται στο ποσό των 500 ευρώ και οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή πάνω από αυτό το όριο πρέπει να γίνεται ηλεκτρονικά.
Οι περιορισμοί στις συναλλαγές υπάρχουν φυσικά για την καταπολέμηση της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες (μαύρο χρήμα) και μεταξύ άλλων και για τον αποκλεισμό των πηγών χρηματοδότησης της τρομοκρατίας.
Αναφορικά με το αυτοκίνητο η μεταφορά χρημάτων σε μεγάλα ποσά, ακόμη και με ΙΧΕ, είναι μία καθόλα νόμιμη ενέργεια και νομικά δεν υπάρχει ανώτατο όριο στα χρήματα που μπορεί να μεταφέρει κανείς.
Όμως σε περίπτωση ελέγχου, αν σε ένα αυτοκίνητο βρεθεί ένα πολύ μεγάλο ποσό, τότε ο ιδιοκτήτης του οχήματος και κάτοχος των χρημάτων ενδέχεται να κληθεί να δώσει εξηγήσεις και να αποδείξει στις αρχές ότι το ποσό αυτό βρίσκεται νόμιμα στην κατοχή του.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν όρια και περιορισμούς στα διαθέσιμα ρευστά που μπορεί να βγάλουν εκτός χώρας οι οδηγοί που ταξιδεύουν συχνά στην Ε.Ε. ή εκτός αυτής.
Αν λοιπόν ένας οδηγός διασχίσει τα σύνορα και εισέλθει ή εξέλθει στην Ελλάδα, είτε από χώρα της Ε.Ε. είτε όχι και μεταφέρει μαζί του 10.000 ευρώ ή περισσότερα τότε θα πρέπει να το δηλώσει στις τελωνειακές αρχές. Αυτό ισχύει και για κάθε άλλο χρηματοπιστωτικό ή νομισματικό μέσο που μπορεί να μεταβιβαστεί ανώνυμα από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Η μεταφορά μετρητών από την Ελλάδα στο εξωτερικό με αυτοκίνητο επιτρέπεται έως του ποσού των 2.300 ευρώ ανά φυσικό πρόσωπο και ανά ταξίδι.
Στην περίπτωση που το ποσό που έχετε μαζί σας υπερβαίνει τα 10.000 ευρώ και δεν το δηλώσετε υπάρχει το ενδεχόμενο οι τελωνειακές αρχές να δεσμεύσουν τα χρήματα αλλά και να επιβληθούν κυρώσεις, οι οποίες είναι διαφορετικές για κάθε κράτος μέλος.
Η δέσμευση μπορεί να διαρκέσει έως 3 μήνες, με επιφύλαξη των διατάξεων περί νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες. Επιπλέον, ο Τελωνειακός Κώδικας προβλέπει την επιβολή προστίμου ίσου με το 25% του ποσού των μη δηλωθέντων διαθεσίμων.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα Γάλλου οδηγού, ο οποίος προσπάθησε να περάσει τα σύνορα της χώρας με το αυτοκίνητό του μεταφέροντας το ποσό των 20.000 ευρώ. Ο Γάλλος δεν δήλωσε το ποσό και σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε από τις τελωνειακές αρχές τα χρήματα κατασχέθηκαν καθώς ο οδηγός δεν μπορούσε να αποδείξει βρίσκονταν στην κατοχή του με νόμιμο τρόπο. Τελικά το κατάφερε δύο χρόνια μετά και έπειτα από δικαστική διαμάχη.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.