Η Xiaomi ξεκίνησε να ετοιμάζει το ηλεκτρικό της μοντέλο μόλις το 2021, αλλά ήδη πονοκεφαλιάζει παραδοσιακούς κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Tesla. Το πρώτο μοντέλο της μάρκας, το σεντάν Xiaomi SU7, είναι από σήμερα διαθέσιμο για παραγγελία στην Κίνα σε τιμές που ξεκινούν από τις 215.900 γουάν (€27.700).

Τιμή χάρισμα δηλαδή. Διότι με μήκος πέντε μέτρα, πλάτος δύο, ύψος 1,44 m και μεταξόνιο τρία μέτρα, το Xiaomi SU7 είναι αντίστοιχο του Tesla Model S κι όχι του Model 3.

Η κινεζική φίρμα κυκλοφόρησε το πρώτο της κινητό τηλέφωνο το 2011. Μόλις δύο χρόνια αργότερα, έγινε η πέμπτη μάρκα smartphone στην Κίνα, έχοντας πουλήσει 18,7 εκατομμύρια smartphone εκείνη τη χρονιά.

Το 2021, η Xiaomi ήταν ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής smartphone στον κόσμο, μετά την Apple και τη Samsung, θέση που διατήρησε και το 2023.

Τώρα, μόλις τρία χρόνια μετά την έναρξη της εξέλιξης του ηλεκτρικού της μοντέλου, άνοιξαν τα βιβλία παραγγελιών του Xiaomi SU7. Είναι τόσο προσιτό, που η μεσαία του έκδοση Pro κοστίζει 245.900 γουάν (€31.500), δηλαδή το ίδιο με το πισωκίνητο Model 3 RWD στην Κίνα.

Όπως δηλώνουν οι Κινέζοι, οι ιδιοκτήτες του Model 3 είναι ο πρωταρχικός στόχος της ομάδας μάρκετινγκ της Xiaomi. Με το ευφάνταστο σλόγκαν: «Δεν είναι ώρα για τους χρήστες του Tesla Model 3 να αναβαθμιστούν;»

Η τιμή εκκίνησης του Xiaomi SU7 είναι στα 215.900 γουάν (€27.700) για το βασικό Standard, ενώ η κορυφαία παραλλαγή Max κοστίζει 299.900 γουάν (€38.500). Οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν στις 3 Απριλίου. Οι κρατήσεις ξεκίνησαν νωρίτερα σήμερα και τα πρώτα τέσσερα λεπτά, είχαν γίνει ήδη 10.000 παραγγελίες. Στα 27 λεπτά είχαν φτάσει τις 50.000. Η επιστρέψιμη -εντός επτά ημερών προκαταβολή- καθορίστηκε στα 5.000 γουάν (€640).

Τα Xiaomi SU7 Standard και Pro είναι αμφότερα μονοκινητήρια πισωκίνητα με 400V αρχιτεκτονική. Το Max από την άλλη είναι 4κίνητο με δύο ηλεκτροκινητήρες και σύστημα 800V, επιτρέποντας βελτιωμένη απόδοση και ταχύτερους χρόνους φόρτισης.

Η Xiaomi διαφοροποιεί επίσης τις τρεις εκδόσεις στον τύπο της μπαταρίας, με το Standard να φοράει μπαταρία LFP της BYD με χωρητικότητα 73,6 kWh , αρκετή για 700 km στον αισιόδοξο κινεζικό κύκλο δοκιμών.

Το Pro χρησιμοποιεί την μπαταρία Shenxing της CATL με χωρητικότητα 94,3 kWh, η οποία επαρκεί για 830 km. Τέλος, η κορυφαία έκδοση είναι προικισμένη με την μπαταρία Qilin της CATL, χωρητικότητας 101 kWh. Διανύει 800 km με μια φόρτιση, αφού τα δύο μοτέρ καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια.

Ωστόσο, μπορεί να υπερηφανεύεται για το σπριντ 0-100 km/h σε 2,78”. Σαφώς ανώτερα από κάθε μη Plaid μοντέλο της Tesla και σίγουρα πολύ ταχύτερα από τα 5,28” και 5,7” των Standard και Pro αντίστοιχα.

Όπως κι η Tesla, η Xiaomi εργάζεται επίσης σε λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης, προσφέροντας δύο επιλογές, την Pilot Pro και την Pilot Max.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!