Καλυμμένη με κουκούλα για δύο ολόκληρες δεκαετίες, το μυθικό αυτό supercar της δεκαετίας του 1980 – μια Ferrari Testarossa του 1989 – επανήλθε στη ζωή έχοντας μόνο 22 χιλιάδες χιλιόμετρα στο κοντέρ της.
Ο ιδιοκτήτης αυτού του αντιτύπου του ιταλικού εμβληματικού σπορ αυτοκινήτου το είχε αφήσει ακινητοποιημένο για δέκα χρόνια μέχρι το θάνατό του, το 2012, και έπειτα οι συγγενείς του δεν ασχολήθηκαν με αυτό για δέκα ακόμη χρόνια. Όμως, τώρα, αποφάσισαν να το ανασύρουν και να το διαθέσουν στη δημοπρασία του Artcurial Le Mans Classic Sale στις αρχές του ερχόμενου Ιουλίου.
Κατά πολλούς, η Testarossa είναι το αυτοκίνητο που όρισε όλη τη δεκαετία του 1980 περισσότερο από κάθε άλλο. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1984 και αμέσως τράβηξε την παγκόσμια προσοχή με την εντυπωσιακή του σχεδίαση.
Το όνομά του, «testa rossa, σημαίνει «κόκκινη κεφαλή» και παραπέμπει στο κόκκινο χρώμα των κυλινδροκεφαλών του κινητήρα του. Επίσης, αποτέλεσε φόρο τιμής στη Ferrari 250 Testa Rossa του 1957, που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα των Sportscars τη χρονιά εκείνη. Η Testarossa του 1984 διαδέχθηκε την 512 Berlinetta Boxer και αποτέλεσε το αντίπαλον δέος της Lamborghini Countach.
Κάτω από την κόκκινη κυλινδροκεφαλή του, ο ατμοσφαιρικός κινητήρας της κρύβει 12 κυλίνδρους χωρητικότητας 4.9 λίτρων, με διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Είναι τοποθετημένος στο διαμήκη άξονα, και τον καιρό της παρουσίασης του αυτοκινήτου απέδιδε 385 ίππους στις 6.300 στροφές και 490 Nm ροπής.
Ήταν μια εποχή φαντασμαγορικής άνθησης των supercars, με ορισμένα που θα μείνουν για πάντα ως ορόσημα της ιστορίας: οι Ferrari Testarossa και F40, οι Porsche 959 και 930, η Lamborghini Countach. Όλα διέπονταν από εμβληματικό σχεδιασμό, και η Testarossa από το πλάτος και τις αεροδυναμικές πτυχές στις πλευρές της.
Το σχέδιό της υπέγραψε ο οίκος Pininfarina και ο εμβληματικός επικεφαλής του Leonardo Fioravanti, και έγινε αμέσως εμφανές ότι η Testarossa ήταν μια ηχηρή απάντηση για κάποιες από τις κριτικές που είχε δεχθεί η 512 ΒΒ – όπως την έλλειψη αρκετού χώρου για τα πόδια και αρκετού ύψους για τα κεφάλια των επιβατών, όπως και χώρου αποσκευών.
Παράλληλα, οι σχεδιαστές της κατάφεραν να κρατήσουν την ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική απόδοση. Για τα δεδομένα εκείνης της εποχής ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,36 της Testarossa ήταν πολύ καλός, ειδικά σε σύγκριση με το 0,42 της Countach. Σήμερα, στα σύγχρονα -κυρίως ηλεκτρικά- αυτοκίνητα, ο αριθμός αυτός έχει μειωθεί ακόμα και στο μισό.
Η επιτυχία της Testarossa, αναμφίβολα και με τη βοήθεια του λευκού της αντιτύπου που πρωταγωνιστούσε στην αμερικανική σειρά Miami Vice, ήταν τέτοια που η Ferrari την κράτησε στην παραγωγή μέχρι το 1996. Με 10.000 πωλήσεις, αυτό ήταν ένα από τα πιο εμπορικά αυτοκίνητα όλων των εποχών για την εταιρεία του Μαρανέλο, μέχρι τότε.
Ένα από αυτά τα 10 χιλιάδες αντίτυπα είναι και το συγκεκριμένο. Από όσα έχουν γίνει γνωστά, ο ιδιοκτήτης του είχε στην κατοχή του και άλλα σπορ αυτοκίνητα, και κυκλοφορούσε κυρίως με μια Porsche 911 Speedster – εξ ου και τα σχετικά λίγα χιλιόμετρα της Testarossa. Η τελευταία φορά που την οδήγησε ήταν σε ένα ταξίδι του στο Saint-Tropez το 2003.
Έκτοτε έμεινε σκεπασμένη σε ένα υπόγειο πάρκινγκ, ώσπου τώρα -δέκα χρόνια μετά το θάνατο του ιδιοκτήτη της- οι συγγενείς του αφαίρεσαν το κάλυμμά του με σκοπό να την πουλήσουν. Τα λίγα χιλιόμετρα του μοτέρ της, σε συνδυασμό με την εμφανώς εξαιρετική κατάσταση του αμαξώματος και του εσωτερικού, αναμένεται να συγκεντρώσουν μεγάλο ενδιαφέρον και υψηλή τιμή από τους συλλέκτες στη δημοπρασία του LeMans.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.