Το κεφάλαιο σπόρτσκαρ για την Volkswagen φαίνεται πως ανοίγει ξανά, μετά τα VW W12 Nardo του 1997 και το XL Sport του 2014. Δύο μοντέλων που μας εντυπωσίασαν με την εμφάνιση και τα τεχνικά τους στοιχεία, όμως ποτέ δεν πέρασαν στην παραγωγή.
Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Αρχικά η VW έχει «ανάγκη» για ένα μοντέλο «βιτρίνας» με σπορ στοιχεία, δηλαδή για ένα αυτόνομο μοντέλο και όχι για μια σπορ έκδοση.
Το ρόλο άλλωστε αυτό, καλύπτουν και με το παραπάνω οι GTX εκδόσεις των ηλεκτρικών της μοντέλων.
Η VW βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ στην παραγωγή ενός αυτόνομου sportscar όμως, επειδή τώρα διαθέτει και την τεχνολογία αλλά και την τεχνογνωσία για να το κάνει. Και αυτό γιατί αναπτύσσει τις δικές της μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες, αλλά και νέα συστήματα διαχείρισης της θερμότητας και παλμικών μετατροπέων και εργάζεται ήδη πάνω σε αυτές τις τεχνολογίες για την επόμενη γενιά των ηλεκτρικών της οχημάτων.
Μέσω αυτών, μπορεί σύμφωνα με εκτιμήσεις της να κατασκευάσει ένα ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης κατάλληλο για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα, με την απόδοση να μπορεί να ξεπεράσει άνετα και χωρίς πολλές επεμβάσεις στα υπόλοιπα συστήματα, τα 500 kW ή τους 680 ίππους. Όσους δηλαδή αποδίδει η Porsche Taycan και λίγους παραπάνω από το Audi RS e-tron GT σήμερα.
Και όλα αυτά, με δεδομένο πως η νέα πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, θα επιτρέψει στην Volkswagen να μειώσει το κόστος που σχετίζεται με την ανάπτυξη έως και 20%.
Προφανώς τα οφέλη από τα παραπάνω, δεν θα εστιάσουν αποκλειστικά και μόνο στο επικείμενο ηλεκτρικό sportcar της εταιρείας, αλλά θα επηρεάσει και όλη την γκάμα των μελλοντικών της μοντέλων, επιτρέποντάς της είτε να κατασκευάσει και άλλα αυτόνομα σπορ μοντέλα είτε να εξελίξει τις GTX εκδόσεις της μελλοντικά.
Σε κάθε περίπτωση, για το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο από την Volkswagen θα πρέπει να περιμένουμε έως το 2025.