Μεγάλη ανάκληση για 27.720 Porsche Taycan, κατασκευής από το 2020 έως το 2024, λόγω πιθανού βραχυκυκλώματος στην μπαταρία. Για καλό και για κακό, οι κάτοχοι παρακαλούνται να περιορίσουν τη φόρτιση στο 80% μέχρι να διευθετηθεί η επισκευή.
Η οποία όμως δεν αναμένεται να φτάσει μέχρι το πρώτο 3μηνο του 2025. Έτσι, για τους επόμενους μήνες, οι ιδιοκτήτες Porsche Taycan θα απολαμβάνουν το 80% της αυτονομίας της ηλεκτρικής τους μπερλίνας. Μέχρις ότου η γερμανική εταιρεία καταφέρει να επιλύσει το πρόβλημα.
Σύμφωνα με έγγραφα από τη NHTSA, οι επηρεαζόμενες Porsche Taycan παρήχθησαν μεταξύ 21 Οκτωβρίου του 2019 και 1 Φεβρουαρίου του 2024. Τα επίμαχα πακέτα μπαταριών προέρχονται από την LG και κατασκευάστηκαν στην Πολωνία.
Το βραχυκύκλωμα που ενδέχεται να προκληθεί στις μπαταρίες, θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα «θερμικό συμβάν», όπως το αποκαλεί η Porsche. Για να αποφευχθεί αυτός ο πονοκέφαλος, η ίδια προτείνει στους ιδιοκτήτες να φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα «το πολύ στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας μέχρι να ολοκληρωθεί η επισκευή».
Αυτό μας φέρνει στο νου δύο ανάλογες περιπτώσεις. Η μία ξεφύτρωσε το καλοκαίρι που μας πέρασε κι αφορούσε τα πλοία των ελληνικών δρομολογίων, όπου τα EV έπρεπε να εισέρχονται με το πολύ 40% μπαταρία.
Είδαμε διάφορα κωμικοτραγικά συμβάντα, όπως ηλεκτρικά οχήματα να γκαζώνουν στον περιβάλλοντα χώρο για να καταναλώσουν τα τελευταία επιπλέον % και να εισέλθουν στο πλεούμενο. Επίσης, μας έφερε στο μυαλό την επίσης καλοκαιρινή απόφαση των αρχών στη Νότια Κορέα.
Μετά από πυρκαγιά που προκάλεσε ηλεκτρική Mercedes-Benz EQE σε υπόγειο πάρκινγκ, οι ιθύνοντες απαγόρευσαν την είσοδο σε υπόγεια πάρκινγκ σε όσα ηλεκτρικά έχουν ποσοστό μπαταρίας πάνω από 90%. Ταυτόχρονα, σκέφτονται να ρυθμιστούν οι ταχυφορτιστές στη Σεούλ ώστε να σταματούν τη φόρτιση όταν η μπαταρία φτάσει στο 80%.
Στα της Porsche Taycan, η εταιρεία θα επιθεωρήσει τις μπαταρίες όλων των επηρεαζόμενων μοντέλων, ελέγχοντας για πιθανά ελαττώματα. Αν εντοπιστούν δυσλειτουργίες, η Porsche θα προβεί σε δωρεάν αντικατάσταση στις ελαττωματικές μονάδες.
Επίσης, θα εγκαταστήσει ένα διαγνωστικό λογισμικό, σχεδιασμένο να εντοπίζει ενδεχόμενες μελλοντικές ανωμαλίες της μπαταρίας. Σε αυτή την περίπτωση, το σύστημα θα εμφανίζει ένα προειδοποιητικό μήνυμα στον οδηγό και θα περιορίζει αυτόματα την ικανότητα φόρτισης στο 80%. Ή ακόμα και στο 50% αν απαιτείται, μέχρι να επισκευαστεί το πρόβλημα.