Ο Όμιλος Stellantis περιλαμβάνει χαρτοφυλάκιο με 14 μάρκες και ύστερα από τη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων του πρώτου 6μήνου του 2024, ο διευθύνων σύμβουλός του προέβη σε κάποιες αιχμηρές δηλώσεις. Για ποιον χτυπά η καμπάνα;
Η Stellantis είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά η διαχείριση τόσων πολλών εμπορικών σημάτων αποδεικνύεται δύσκολη σε έναν ολοένα και πιο ανταγωνιστικό κλάδο. Τα κέρδη του Ομίλου μειώθηκαν κατά 48% τους πρώτους έξι μήνες του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς.
«Όποιος δεν βγάζει χρήματα, θα τον κλείνουμε. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε μάρκες που δεν είναι κερδοφόρες», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Carlos Tavares. Θα πραγματοποιήσει την απειλή ή απλώς προσπαθεί να τρομάξει τους υφισταμένους του;
Η προειδοποίηση του Tavares ίσως να απευθύνεται στη Maserati, αφού η μάρκα ανέφερε μια προσαρμοσμένη λειτουργική ζημία €82 εκατομμυρίων, αναφέρει το Reuters.
Άλλες εταιρείες με επισφαλή θέση είναι οι μικρότερες από θέμα όγκου πωλήσεων, όπως η Lancia κι η DS. Ωστόσο, όλα αυτά είναι εικασίες τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Πάντως, η δυσαρέσκεια του CEO δεν είναι ο μοναδικός κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι μάρκες της Stellantis. Θυμίζουμε ότι το ιταλικό κράτος πέρασε νομοθετική τροπολογία ώστε να αποσπάσει ανενεργές εταιρείες που βρίσκονται στη φαρέτρα του Ομίλου.
Όπως η Autobianchi κι η Innocenti, με σκοπό να τις μεταπωλήσει στους Κινέζους, με την προϋπόθεση ότι θα ιδρύσουν εργοστάσια στην ιταλική επικράτεια. Γενικώς η Ιταλία κι ο Όμιλος Stellantis βρίσκονται εδώ και καιρό στα μαχαίρια, με το σίριαλ να έχει κάμποσα επεισόδια.