ΚΛΕΙΣΙΜΟ
Παραμορφώσεις: «+6% ο εμπορικός τζίρος τα εφετινά Χριστούγεννα» λένε τα κανάλια! Μείον τον πληθωρισμό συν τις αυξήσεις τιμών ίσον -10%...
prodeals

Στη Νορβηγία, σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2024 ήταν πλήρως ηλεκτρικά

Το 89% των πωλήσεων, σε συνδυασμό κινήτρων και φορολογίας, οδηγεί τη χώρα προς τον στόχο της πλήρους ηλεκτροκίνησης

Στη Νορβηγία, σχεδόν όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν το 2024 ήταν πλήρως ηλεκτρικά

Σχεδόν εννέα στα δέκα νέα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στη Νορβηγία το 2024 ήταν πλήρως ηλεκτρικά, σύμφωνα με τις ταξινομήσεις που ανακοινώθηκαν, φέρνοντας τη χώρα πιο κοντά στον στόχο της να κυκλοφορούν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους έως το 2025.

Τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευσαν το 88,9% των νέων πωλήσεων το 2024, από 82,4% το 2023, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Νορβηγικής Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορών (OFV).

Οι κορυφαίες μάρκες σε πωλήσεις ήταν η Tesla, ακολουθούμενη από τις Volkswagen και Toyota, ενώ τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν πλέον σχεδόν το 10% των νέων πωλήσεων.

«Η Νορβηγία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που ουσιαστικά θα εξαλείψει τα αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου από την αγορά νέων αυτοκινήτων», δήλωσε η Christina Bu, επικεφαλής της Νορβηγικής Ένωσης Ηλεκτρικών Οχημάτων.

Μέρος αυτής της επιτυχίας είναι η πολιτική “Καρότο και Μαστίγιο”. Η πετρελαιοπαραγωγός Νορβηγία επιβάλλει βαρείς φόρους στα αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου, ενώ εξαιρεί τα ηλεκτρικά οχήματα από φόρους εισαγωγής και ΦΠΑ, καθιστώντας τα πιο ελκυστικά. Παρά ταύτα, ορισμένοι φόροι επανεισήχθησαν το 2023.

Η πολιτική αυτή απέδωσε επειδή παρέμεινε σταθερή σε βάθος χρόνου, ανεξαρτήτως κυβερνητικής παράταξης, σημειώνουν οι ειδικοί.

«Πολύ συχνά βλέπουμε σε άλλες χώρες ότι εισάγονται φορολογικά κίνητρα ή απαλλαγές και μετά αποσύρονται», ανέφερε η Bu.

Επιπλέον, η απουσία λόμπι αυτοκινητοβιομηχανιών στη Νορβηγία συνέβαλε σημαντικά. «Δεν είμαστε χώρα παραγωγής αυτοκινήτων, οπότε η φορολόγηση των αυτοκινήτων στο παρελθόν ήταν εύκολη υπόθεση», δήλωσε ο Ulf Tore Hekneby, επικεφαλής του μεγαλύτερου εισαγωγέα αυτοκινήτων της χώρας, Harald A. Moeller.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η προσφορά κινήτρων αντί για την επιβολή απαγορεύσεων σε αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου αποδείχθηκε επίσης κρίσιμη. «Αυτό θα είχε εξοργίσει τον κόσμο. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να τους λένε τι να κάνουν», κατέληξε η Bu.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΕΙΤΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.