Το Volvo EX90, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της γκάμας των Σουηδών κι ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα ηλεκτρικά μοντέλα ξεκίνησε το ταξίδι του για το επίσημο δίκτυο αντιπροσώπων της Volvo σε Ευρώπη και Αμερική.
Δεν χωρά αμφιβολία πως για τη Volvo το EX90 αποτελεί το πιο σημαντικό κεφάλαιο στη σύγχρονη ιστορία της. Οι περισσότεροι θα σκεφτούν πως ο βαρύγδουπος αυτός χαρακτηρισμός εδράζεται στο ότι το μεγάλο SUV της φίρμας έρχεται για να αποτελέσει την ηλεκτρική ναυαρχίδα των Σουηδών. Εύλογη απάντηση, όχι όμως και η μοναδική.
Κι αυτό διότι το EX90 ενσωματώνει ό,τι πιο προηγμένο έχει να επιδείξει η μάρκα σε όλους τους τομείς. Για του λόγου το ασφαλές, ο CEO της Volvo, Jim Rowan παρέλαβε ένα ολοκαίνουργιο EX90 από τη μονάδα του Charleston, στη Νότια Καρολίνα. Ύστερα από 950 km σε όλα τα τερέν, το αφεντικό της Volvo παραδέχτηκε πως συνολικά είναι το κορυφαίο μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ η φίρμα. Πέντε ραντάρ (δύο εμπρός και τρία πίσω), οκτώ κάμερες (τρεις εμπρός, τέσσερις πλάγια και μία πίσω), 16 αισθητήρες υπερήχων (τέσσερις σε κάθε πλευρά) και ένα LIDAR σύστημα της Luminar, επιτρέπουν στο Volvo EX90 να χαρακτηριστεί ως το ασφαλέστερο μοντέλο της φίρμας που κατασκευάστηκε ποτέ. Τόσο για οδηγούς όσο και για πεζούς. Όπως αποτυπώθηκε και στο συγκινητικό και συναισθηματικό τρέιλερ που μας έδειξε η Volvo, θέτοντας στο επίκεντρο την οικογένεια και την ασφάλεια. Όπως άλλωστε επιτάσσει και η κληρονομία της. Από τα συνολικά 35 συστήματα ασφαλείας του EX90, τα δέκα είναι εντελώς νέα. Επιπροσθέτως, το EX90 εξοπλίζεται με σύνδεση 5G και δυνατότητα ενημερώσεων λογισμικού over-the-air, επιτρέποντας εύκολα και γρήγορα τη συνεχή βελτίωση των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Εμφανισιακά, το αυτοκίνητο ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στο επιβλητικό στιλ και στην εκλεπτυσμένη φινέτσα. Ξεπερνώντας τα 5 m σε μήκος δείχνει και είναι μυώδες, χωρίς όμως να είναι χοντροκομμένο. Είναι διακριτικά πολιτισμένο και εύπεπτο στο μάτι, όπως άλλωστε και όλα τα μοντέλα της σουηδικής φίρμας. Με πιο απλά λόγια, το EX90 σμίγει τη λειτουργικότητα με το σκανδιναβικό ντιζάιν. Τα εμπρός φώτα, τεχνολογίας Pixel LED με λειτουργία Welcome & Farewell έχουν σχήμα «Τ», πίσω έχουν σχεδίαση «C» με το αμάξωμα και τους τροχούς να είναι σμιλεμένοι έτσι ώστε να προσφέρουν τη βέλτιστη αεροδυναμική απόδοση. Περνώντας στο εσωτερικό, η καμπίνα που μεταξύ άλλων περιέχει 48 kg βιώσιμων υλικών (τιμόνι και επενδύσεις στο ταμπλό και στις πόρτες από οικολογικό δέρμα) υπερθεματίζει στον πολυτελή χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη του infotainment με διαγώνιο στις 14,5″. Το σύστημα infotainment είναι σχεδιασμένο να απεικονίζει τις απαραίτητες πληροφορίες, έτσι ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού. Παράλληλα, ο οδηγός έχει εμπρός του τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στον οποίο απεικονίζονται βασικές πληροφορίες όπως η ταχύτητα, η αυτονομία και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης. Χωροταξικά, τουλάχιστον στην πρώτη, σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του, διαπρέπει. Ως εκ τούτου, ακόμα και επτά ενήλικες θα βολευτούν μια χαρά, με τους επιβάτες της πίσω σειράς να κάνουν λιγότερες παραχωρήσεις συγκριτικά με άλλα 7θέσια μοντέλα.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.