Στα 71 χρόνια της ιστορίας της, η πορεία της Subaru ήταν γεμάτη επιτυχίες και καινοτομίες, που την καθιέρωσαν στη συνείδηση των καταναλωτών ως μια από τις πλέον αξιόπιστες και σεβαστές φίρμες παγκοσμίως. Αν και στο ξεκίνημά της, οι βλέψεις της πετούσαν στους ουρανούς και δεν πατούσαν στους δρόμους. Κυριολεκτικά!
Η ιστορία της Subaru ξεκινά το μακρινό 1917, όταν ο Chikuhei Nakajima ίδρυσε την Nakajima Aircraft Company, έναν από τους πρώτους και σημαντικότερους κατασκευαστές αεροσκαφών στην Ιαπωνία. Μετά το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία διαλύθηκε και αναδιοργανώθηκε το 1953 ως Fuji Heavy Industries Ltd (FHI). Η FHI αποτελείτο από πέντε ξεχωριστές εταιρείες, οι οποίες αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να εισέλθουν στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ήταν στην ουσία ο προάγγελος της Subaru.
Έναν χρόνο αργότερα, το 1954, η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, το Subaru 360. Ένα μικρό και οικονομικό μοντέλο που άνηκε στην κατηγορία των Kei cars, προσανατολισμένο ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο προσιτό για τον Ιάπωνα καταναλωτή. Εισήχθη στην αγορά το 1958 και με μήκος 2,9 m αγαπήθηκε από το κοινό, όπως άλλωστε μαρτυρούν και οι 392.000 πωλήσεις του, μέχρι το 1971, όταν και έπεσε αυλαία στην παραγωγή του.
Ήταν εξοπλισμένο με έναν 2κύλινδρο, δίχρονο κινητήρα 356 κυβικών εκατοστών, τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Αρχικά, ο κινητήρας απέδιδε περίπου 16 ίππους, αλλά με την πάροδο των χρόνων έγιναν τροποποιήσεις που αύξαναν τη συνολική ισχύ του. Οι χώροι ήταν επαρκής για τέσσερα άτομα, η κατανάλωση καυσίμου χαμηλή κι έτσι δεν άργησε να μετατραπεί σε ένα από τα δημοφιλέστερα Kei cars της μεταπολεμικής Ιαπωνίας.
Η πρόοδος της Subaru ήταν αλματώδης, εισάγοντας μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι έννοιες Subaru και καινοτομία άλλωστε, ήταν ανέκαθεν ταυτόσημες. Το 1966, η εταιρεία παρουσίασε το Subaru 1000, το πρώτο ιαπωνικό αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε κίνηση στους εμπρός τροχούς και κινητήρα μπόξερ. Ο κινητήρας μπόξερ είναι ένα χαρακτηριστικό που συνεχίζει να διακρίνει τα αυτοκίνητα της Subaru μέχρι σήμερα, προσφέροντας χαμηλότερο κέντρο βάρους και βελτιωμένη οδική συμπεριφορά.
Για να φτάσουμε στο 1972, όταν η Subaru έκανε το δικό της άλμα στον τομέα της ασφάλειας (ακόμα και σήμερα ένα από τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της φίρμας), με το λανσάρισμα του Subaru Leone, του πρώτου τετρακίνητου μοντέλου παραγωγής παγκοσμίως. Του αυτοκινήτου που για πολλούς, εγκαινίασε την κατηγορία των επιβατικών τετρακίνητων.
Μέχρι τότε, το προνόμιο της τετρακίνησης άνηκε στα off-road οχήματα. Η σχεδίασή, η αξιοπιστία της μάρκας και ο πολύπλευρος χαρακτήρας του όμως, έδωσαν την ευκαιρία στη Subaru να ανοίξει την κερκόπορτα για την αγορά των ΗΠΑ.
Στο πρόσωπο του Leone, οι κάτοικοι ορεινών περιοχών, ή περιοχών με παχιά άμμο, βρήκαν έναν ικανό συνεργάτη, ένα ασφαλές για τα δεδομένα της εποχής αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να κινηθεί σε εδάφη που τα υπόλοιπα αυτοκίνητα σταματούσαν.
Η τετρακίνηση στο Leone 4WD Station Wagon ενεργοποιούνταν χειροκίνητα μέσω ενός μοχλού μέσα στην καμπίνα. Αυτό το χαρακτηριστικό προσέφερε στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέγουν τετρακίνηση μόνο όταν τη χρειάζονταν, εξοικονομώντας καύσιμα και μειώνοντας τη φθορά όταν δεν ήταν απαραίτητη.
Κι εδώ οφείλουμε να σταθούμε στο εξής. Δεν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο παντός εδάφους, ένα «αγριοκάτσικο», αλλά ένα καθημερινό μοντέλο που με χάρη στην τετρακίνηση έβρισκε πρόσφυση ακόμα και σε δύσβατα εδάφη.
Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr