Τους τελευταίους μήνες, η πολιτική επιθυμία για μια ταχεία μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση έχει επιβραδυνθεί. Και υπάρχουν αρκετές δεύτερες σκέψεις στην αγορά για τα αρχικά χρονοδιαγράμματα που επιβλήθηκαν.

Η βιασύνη αυτή όμως, μας έκανε για ακόμα μια φορά μάρτυρες στην ικανότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας να ανταποκρίνεται άμεσα στις επιταγές της εποχής. Και είδαμε την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αναπτύσσεται ραγδαία, με τους κατασκευαστές να λανσάρουν ολοένα και περισσότερα νέα EV σε κάθε κατηγορία της αγοράς.

Βέβαια δεν ακολούθησαν όλοι οι κατασκευαστές τον ίδιο βηματισμό. Η Hyundai είδε εμπρός της μια ευκαιρία, λανσάροντας μέσα σε λίγα χρόνια πλήθος ηλεκτρικών θέλησε να πρωτοστατήσει στα EV. Η Honda από την πλευρά της, έχει αποδείξει στο πέρασμα του χρόνου ότι δεν παρασύρεται εύκολα από τις τάσεις κάθε εποχής. Έτσι, παραμένει πιστή σε μια φιλοσοφία που έχει τη βάση της στην άρτια μηχανολογία και στο όραμα των ανθρώπων της. Φιλοσοφία που την έκανε να επενδύσει από νωρίς στην υβριδική τεχνολογία, αλλά να μπει με πιο προσεκτικά βήματα στον πλήρη εξηλεκτρισμό.

Ύστερα από το χαριτωμένο, αλλά ικανό μόνο σε αστικό περιβάλλον και ακριβό Honda e, το e:Ny1 -όνομα που παραπέμπει περισσότερο με κωδικό πρόσβασης στον τραπεζικό σου λογαριασμό, παρά σε αυτοκίνητο- είναι το δεύτερο μόλις 100% ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας. Και ήρθε πιο διαβασμένο και ουσιαστικό. Χωρίς τα εντυπωσιακά ψηφιακά γκάτζετ που ανέβαζαν την τιμή του e και χρηστικότερη αυτονομία. Για να πρωταγωνιστήσει στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ευρωπαϊκής, τα κόμπακτ SUV.

Με μήκος 4,39 m, το Honda e:Ny1 ακροβατεί μεταξύ του B και C segment και έρχεται σε ευθεία αντιπαράθεση με το Hyundai Kona Electric τόσο απ’ άποψη μεγέθους (4,35 m) όσο και φιλοσοφίας. To κορεατικό EV βρίσκεται ήδη στη δεύτερη γενιά. Πέρα από τις μεγαλύτερες διαστάσεις, βασίζεται πλέον σε μια πλατφόρμα που εξελίχθηκε πρώτα για χρήση σε ηλεκτρικά και δευτερεύοντας για να υποστηρίξει τις θερμικές εκδόσεις του δημοφιλούς SUV. Σε «ηλεκτρικό» πάτωμα βασίζεται και το SUV της Honda, το e:N Architecture F, πάνω στο οποίο θα βασιστούν μελλοντικά και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας.

Σε επίπεδο εξωτερικής σχεδίασης, τα δυο μοντέλα δεν διαφέρουν από τις συγγενικές θερμικές εκδόσεις. Το Kona μάλιστα μοιράζεται και το ίδιο όνομα, αποτελώντας ουσιαστικά μέρος της πλούσιας γκάμας ενός SUV με βενζινοκίνητη, υβριδική και 100% ηλεκτρική εκδοχή.

Το e:Ny1 από την πλευρά του, μπορεί να πολιτογραφήθηκε με ένα πιο ιντριγκαδόρικο όνομα, επί της ουσίας όμως αποτελεί την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του HR-V. Του υβριδικού SUV της Honda. Του οποίου υιοθετεί πλήρως την εξωτερική εμφάνιση με ελάχιστες και πολύ συγκεκριμένες αλλαγές: Φιμωμένη γρίλια στη μάσκα όπου βρίσκονται οι θύρες για τη φόρτιση και φωτεινή λωρίδα στην πίσω πόρτα που ενώνει τα φανάρια. Παρουσιάζοντας συνολικά μια πιο ισορροπημένη και κλασική εμφάνιση απέναντι στο πιο φουτουριστικό Kona που στη δεύτερη γενιά του απέκτησε πιο ιδιαίτερη σχεδίαση. Στιλ ορμώμενο κυρίως από τα ακροβολισμένες στις τέσσερις άκρες του αυτοκινήτου φωτιστικές μονάδες και τους λεπτεπίλεπτους εμπρός προβολείς.

Αφήνοντας τα αποτελέσματα του διαγωνισμού ομορφιάς στην κρίση σας, τα δύο EV σκοράρουν ψηλά στον τομέα των χώρων και της πρακτικότητας. Απόρροια όχι μόνο των διαστάσεών τους, αλλά της έξυπνης κυρίως χωροταξίας. Το μεταξόνιο των 2,61 m εξασφαλίζει στο e:Ny1 πολύ ευρύχωρο καμπίνα με άφθονο χώρο για να βολέψουν οι πίσω επιβάτες τα πόδια και το κεφάλι. Με 5 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,66 m), το Kona αποδεικνύεται και πιο ευρύχωρο σε εσωτερικό πλάτος της καμπίνας, με τους επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους εφάμιλλο χώρο με του e:Ny1 για τα πόδια και αρκετό αέρα πάνω από το κεφάλι τους. Μεγαλύτερες και πιο πρακτικές σε χρήση είναι οι διάσπαρτες θήκες στην καμπίνα, ειδικά αυτές της κονσόλας δαπέδου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Στο Honda, οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα είναι λιγότεροι, ενώ και το ντουλαπάκι συνοδηγού στερείται βάθους.

Ωστόσο, ο τομέας όπου πραγματικά ξεχωρίζει το Kona Electric είναι η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Με 466 lt -και άλλα 27 lt κάτω από το καπό για την φύλαξη των καλωδίων- είναι σχεδόν 100 lt μεγαλύτερο από του Honda και με πιο πρακτικό σχήμα. Συγκρινόμενο με το κορεατικό SUV, το πορτμπαγκάζ του e:Ny1 έχει μικρότερο ύψος και πλάτος με τη συνολική του χωρητικότητα να είναι μόλις 361 lt.

Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Διαβάστε περισσότερα στο drive.gr