Αν και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση και τα υβριδικά συστήματα μονοπωλούν το ενδιαφέρον, οι πετρελαιοκινητήρες συνεχίζουν να αποτελούν την ιδανική λύση για ορισμένες ανάγκες. Eιδικά όταν μιλάμε για μεσαία και μεγάλα SUV που καλούνται να συνδυάσουν χώρους, άνεση και οικονομία στον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Citroën C5 Aircross 1.5 BlueHDi και το Hyundai Tucson 1.6D βρίσκονται αντιμέτωπα, εκπροσωπώντας δυο διαφορετικές φιλοσοφίες στην κατηγορία των οικογενειακών SUV. Αμφότερα συνδυάζουν δυναμική σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία και αποδοτικό κινητήρα ντίζελ, παραμένοντας επίκαιρα σε έναν κόσμο που προσπαθεί να αλλάξει, όχι με τη δική του θέληση απαραίτητα.
Προτού εισέλθουμε στα ενδότερα κάθε μοντέλου και πριν καθίσουμε ύστερα από καιρό στο τιμόνι και των δύο, οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρόκειται για μάλλον αδικημένα C-SUV. Καθώς τα τελευταία χρόνια δεν έχουν λάβει την προβολή και την αναγνώριση που τους αξίζει. Ιδίως το γαλλικό που, παρόλο τα χρόνια του στην αγορά και έχοντας δεχθεί το τελευταίο του φρεσκάρισμα το 2022, παραμένει ιδιαίτερα αξιόμαχο.
Η Hyundai από την πλευρά της φρόντισε να αντιμετωπίσει την κατάσταση με ένα εκτεταμένο facelift. Με το ανανεωμένο Tucson να βρίσκεται πλέον και στις ελληνικές εκθέσεις. Τι νέο όμως θα δει όποιος το επισκεφθεί; Σε επίπεδο εμφάνισης, η εξωτερική εικόνα ταυτίζεται με τη νεότερη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας, Sensuous Sportiness. Έτσι απέκτησε ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, μεγαλύτερα φώτα ημέρας και νέες φωτιστικές μονάδες τεχνολογίας LED. Στο πίσω μέρος, τα φαρδιά φώτα με τα παραμετρικά κρυφά στοιχεία φωτισμού εξασφαλίζουν τη σχεδιαστική συνέχεια. Και ο πίσω προφυλακτήρας ενσωματώνει λεπτομέρειες παραμετρικού μοτίβου με τρισδιάστατο αποτέλεσμα και νέες ποδιές. Οι διαστάσεις του Tucson έχουν παραμείνει σχεδόν αμετάβλητες, με τις ανεπαίσθητες διαφορές να εντοπίζονται στο μήκος και να αποδίδονται στον ανασχεδιασμό των προφυλακτήρων που πρόσθεσαν ένα, πόντο στο συνολικό μήκος: 4,51 m. Το πλάτος ανέρχεται στα 1,86 m και το ύψος στα 1,65 m. Διαστάσεις που ισοφαρίζουν το C5 Aircross σε βαθμό που θαρρείς ότι βγήκαν από το ίδιο καλούπι. Το μήκος του γαλλικού SUV φθάνει τα 4,50 m, με το ύψος και το πλάτος να είναι στα 1,84 και 1,65 m, αντίστοιχα. Το C5 Aircross, παρά τα χρόνια παρουσίας του στην αγορά, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο ελκυστικά SUV της κατηγορίας. Με την προ διετίας ανανέωση να του έχει δώσει την απαραίτητη φρεσκάδα: Εντυπωσιακή μάσκα και φώτα εμπρός -τα οποία σχηματίζουν ένα «V»- και επίσης νέα φανάρια πίσω που του δίνουν μια ξεχωριστή φωτεινή υπογραφή. Βέβαια, το δυνατό στοιχείο του γαλλικού μοντέλου παραμένει το εσωτερικό και η εκμετάλλευση των χώρων που παρέχει το μεταξόνιο των 2,73 m. Τα καθίσματα Advanced Comfort προσφέρουν εξαιρετική άνεση και μια πολύ βολική και άνετη θέση οδήγησης. Οι επιβάτες απολαμβάνουν επίσης ευχάριστη εμπειρία, με τους χώρους να είναι άνετοι ακόμα και τρεις ενηλίκους πίσω. Εδώ, το σύστημα των ανεξάρτητων καθισμάτων, που μπορούν να σύρονται κατά 15 εκατοστά και να ρυθμίζονται στη γωνία της πλάτης τους, εξασφαλίζει προσαρμοστικότητα ανάλογα με τις ανάγκες. Ο χώρος αποσκευών των 580 lt ομοίως είναι υπεραρκετός για τις οικογενειακές ανάγκες. Οι άπλετοι χώροι πλαισιώνονται από αρκετές πρακτικές θήκες και σύγχρονη τεχνολογία. Το ταμπλό είναι κατά κύριο λόγο κατασκευασμένο από σκληρά πλαστικά. Με την ποιότητα και το φινίρισμά τους όμως, να προσφέρουν ποιοτική αίσθηση που συναντάται σε λίγα και συνήθως αρκετά ακριβότερα ανταγωνιστικά SUV. Η μεγαλύτερη αναβάθμιση του C5 Aircross αφορά τις ψηφιακές οθόνες, με τoν πίνακα οργάνων να είναι στάνταρ με έγχρωμη οθόνη TFT 12,3” και η αφής του infotainment στις 10”. Η τελευταία είναι τοποθετημένη ψηλότερα στο ταμπλό και έρχεται με βελτιωμένη απόκριση και περισσότερες δυνατότητες όπως το σύστημα πλοήγησης My Citroën Drive. Κάτω από την οθόνη αφής υπάρχει το πάνελ συντομεύσεων για γρηγορότερη πρόσβαση στα επιμέρους συστήματα. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας συναντούμε τον επιλογέα e-Toggle του αυτόματου κιβωτίου που χρειάζεται λίγο χρόνο προσαρμογής στη χρήση και τον διακόπτη για την επιλογή των οδηγικών προφίλ μαζί με τις επιλογές του Grip Control. Το τελευταίο δε μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης του Hyundai Tucson που είχαμε στη διάθεσή μας. Αλλά δεν παύει να βοηθά κυρίως τους άπειρους οδηγούς να κινηθούν με περισσότερη ασφάλεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο [email protected] και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.