
Ο συμπλέκτης αναλαμβάνει να μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στο κιβώτιο ταχυτήτων και στη συνέχεια στους κινητήριους τροχούς.
Πόσο όμως κοστίζει ένα πλήρες σε συμπλέκτη και κάθε πόσα χιλιόμετρα πρέπει να τον αλλάζουμε;
Ένα επιθετικό στιλ οδήγησης είναι δεδομένο ότι θα οδηγήσει σε επιταχυνόμενη φθορά του συμπλέκτη, ενώ ένα πράο και ήρεμο στιλ προστατεύει τη μετάδοση και ο συμπλέκτης αντέχει για πολλά χιλιόμετρα.
Ποια είναι όμως τα συμπτώματα που θα μαρτυρήσουν ότι πρέπει να προχωρήσετε σε αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη;
Το σετ συμπλέκτη είναι ένα σχετικά απλό σύστημα που αποτελείται από το βολάν, τον δίσκο του συμπλέκτη, την πλάκα πίεσης, το περίβλημά του και το ρουλεμάν.
Σε ένα αυτοκίνητο με χειροκίνητο σασμάν, το πεντάλ του συμπλέκτη πρέπει να πατιέται μέχρι τέρμα κάθε φορά που αλλάζετε ταχύτητα.
Με αυτό τον τρόπο «αποσυνδέεται» ο κινητήρας από το κιβώτιο ταχυτήτων. Μόλις επιλέξετε τη επιθυμητή σχέση στο σασμάν και σταματήσετε να πιέζετε το πεντάλ, η ισχύς του κινητήρα φτάνει στους κινητήριους τροχούς.
Όπως αντιλαμβάνεστε, ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται διαρκώς σε ένα αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο και όπως συμβαίνει με κάθε αναλώσιμο εξάρτημα, έτσι και αυτό μετά από μία ορισμένη περίοδο χρήσης, πρέπει να αντικατασταθεί.
Τα συμπτώματα που μαρτυρούν ότι έχει έρθει η ώρα αντικατάστασης ενός φθαρμένου συμπλέκτη είναι η δυσάρεστη μυρωδιά, η αυξημένη πίεση που απαιτεί πλέον το πεντάλ, η υποβάθμιση της επιτάχυνσης, η αύξηση θορύβου κατά την χρήση του και η μη δεκτικότητα του κιβωτίου στην επιλογή σχέσης.
Όπως προαναφέραμε, σημαντικός παράγοντας φθοράς του συμπλέκτη είναι το στιλ οδήγησης και το πεδίο κίνησης του οχήματος (πόλη, επαρχιακός με πολλές ανηφόρες).
Όσο πιο συχνά αλλάζετε σχέσεις και πιέζετε το πεντάλ, τόσο πιο γρήγορα θα φθαρεί το σύστημα του συμπλέκτη.
Γενικά, η μέση διάρκεια ζωής ενός συμπλέκτη είναι μεταξύ 100.000 και 150.000 χλμ. Ωστόσο, σε ορισμένα μοντέλα το σετ συμπλέκτη πρέπει να αντικατασταθεί σε λιγότερο από 80.000 χλμ., ενώ σε άλλα μπορεί να φτάσει και τα 200.000 χλμ.
Σε περίπτωση κακής χρήσης του συμπλέκτη, είναι σίγουρο ότι θα παρουσιάσει σημάδια «κόπωσης» από τα 25.000 χλμ. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι θα πρέπει να προχωρήσετε σε αντικατάσταση όλου του σετ, δεν πωλούνται χώρια, με το κόστος του να κυμαίνεται μεταξύ 150 έως 250 ευρώ, ενώ σε σπορ μοντέλα η τιμή μπορεί να είναι τετραψήφια.
Σε αυτό το ποσό όμως θα πρέπει να προσθέσουμε και το κόστος εργασίας για την αντικατάσταση του σετ συμπλέκτη, που κυμαίνεται ανάλογα το πόσο περίπλοκο είναι το σύστημα από 100 μέχρι 500 ευρώ.
Tο pronews.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το pronews.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.
Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com
Όποιος χρήστης της πλατφόρμας του disqus.com ενδιαφέρεται να αναλάβει διαχείριση (moderating) των σχολίων στα άρθρα του pronews.gr σε εθελοντική βάση, μπορεί να στείλει τα στοιχεία του και στοιχεία επικοινωνίας στο info3@pronews.gr και θα εξεταστεί άμεσα η υποψηφιότητά του.