Η έλλειψη λαδιού στο εσωτερικό ενός κινητήρα μπορεί να προκαλέσει σοβαρές βλάβες στους θαλάμους καύσης.
Μία ακόμα «παρενέργεια» της χαμηλής στάθμης του λαδιού στον κινητήρα είναι η αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, η αδυναμία διαχείρισης των υψηλών θερμικών φορτίων και ο κίνδυνος της υπερθέρμανσης.
Για ευνόητους λόγους, λοιπόν, ο τακτικός έλεγχος της στάθμης του λαδιού θεωρείται απαραίτητος αν θέλουμε να αποφύγουμε μια κοστοβόρα επισκευή και να εξασφαλίσουμε την αποδοτική και εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα.
Το ερώτημα που προκύπτει σε αυτήν την περίπτωση είναι πώς πρέπει να δράσει κανείς όταν αντιληφθεί ότι η στάθμη του λαδιού έχει πέσει.
Η πρώτη επιλογή είναι να απευθυνθούμε σε κάποιο συνεργείο, όπου κάποιος μηχανικός θα αναλάβει να ελέγξει τη στάθμη του λαδιού και αν χρειαστεί να συμπληρώσει την απαιτούμενη ποσότητα που λείπει.
Η δεύτερη επιλογή είναι να μπούμε στη διαδικασία να συμπληρώσουμε μόνοι μας λάδι, μια λύση που προϋποθέτει ωστόσο τη γνώση ορισμένων κρίσιμων λεπτομερειών.
Μία από αυτές έχει να κάνει με τον τύπο του λαδιού που πρόκειται να χρησιμοποιήσουμε ώστε να καλύψουμε την ποσότητα που λείπει -βρείτε εδώ τα καλύτερα λάδια αυτοκινήτου της αγοράς, ο οποίος δεν θα πρέπει να διαφέρει από την αρχική επιλογή.
Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι η χωρητικότητα λαδιού του κινητήρα, ώστε να μπορέσουμε κατά προσέγγιση να υπολογίσουμε πόση ποσότητα λείπει και πρέπει να αναπληρώσουμε.
Ακόμα κι αν δεν γνωρίζουμε την ακριβή χωρητικότητα, με βάση την ένδειξη στη γνωστή σε όλους «βέργα» του κινητήρα θα πρέπει να συμπληρώσουμε λάδι πραγματοποιώντας μικρές προσθήκες και προχωρώντας σε διαδοχικές μετρήσεις.
Ο λόγος που οφείλουμε να ακολουθήσουμε τη διαδικασία αυτή είναι για να αποφύγουμε το ενδεχόμενο να υπερβούμε τη μέγιστη χωρητικότητα λιπαντικού ελαίου του κινητήρα.
Αν αυτό συμβεί τότε είναι πολύ πιθανόν να δημιουργήσουμε μεγαλύτερα προβλήματα από εκείνα που επιχειρήσαμε να λύσουμε. Η υπερβολική ποσότητα λαδιού είναι πιθανόν να αυξήσει την πίεση στο εσωτερικό του κινητήρα, αναγκάζοντας το λιπαντικό έλαιο να βρει διέξοδο «δοκιμάζοντας» τις ανοχές των ελαστικών συνδέσμων.
Έτσι είναι πιθανόν να εντοπίσουμε διαρροές ή ακόμα και πτώση στην απόδοση του κινητήρα. Μία ακόμα πιθανότητα είναι η υπερβάλλουσα ποσότητά λαδιού να έρθει σε άμεση επαφή με τον στροφαλοφόρο άξονα με αποτέλεσμα σταδιακά το λιπαντικό να χάσει τις ιδιότητές του.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που στην προσπάθειά μας να συμπληρώσουμε λάδι, ξεπεράσουμε την ποσότητα που προβλέπει ο κατασκευαστής, καλό θα ήταν να απευθυνθούμε σε ένα συνεργείο το οποίο και θα προχωρήσει στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να αποφύγουμε το ενδεχόμενο κάποιας βλάβης.