Οι εργαζόμενοι της Volkswagen πρότειναν σήμερα εξοικονομήσεις κόστους ύψους 1,5 δισ. ευρώ, με την προϋπόθεση να αποκλειστεί το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων στη Γερμανία. Ωστόσο, προειδοποίησαν τη διοίκηση της εταιρείας ότι αν προχωρήσει σε «ακραίες» περικοπές, θα βρεθεί αντιμέτωπη με μια ιστορική σύγκρουση.

Η πρόταση έρχεται μία ημέρα πριν από τον τρίτο γύρο κρίσιμων διαπραγματεύσεων ανάμεσα στους εργαζόμενους και τη διοίκηση, σχετικά με περικοπές αποδοχών και το κλείσιμο εργοστασίων στη Γερμανία.

Η σύγκρουση αυτή είναι από τις πιο έντονες των τελευταίων ετών για τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία -όπως και άλλες γερμανικές βιομηχανίες- βρίσκεται αντιμέτωπη με υψηλό κόστος και σκληρό ανταγωνισμό από την Κίνα.

Το συνδικάτο IG Metall, κατηγορώντας τη Volkswagen ότι σχεδιάζει περικοπές ύψους άνω των 17 δισ. ευρώ, έθεσε ως προϋπόθεση για την πρότασή του τη συνεισφορά όλων των μετόχων, συμπεριλαμβανομένων των οικογενειών Porsche και Piech που ελέγχουν την εταιρεία.

Σε εσωτερικό σημείωμα που αναρτήθηκε στο intranet της Volkswagen, ο διευθυντής Ανθρωπίνου Δυναμικού, Gunnar Kilian, δήλωσε ότι η διοίκηση καλωσορίζει τη διάθεση του συνδικάτου για μέτρα μείωσης του εργατικού κόστους και αύξηση της αποδοτικότητας. Ωστόσο, επισήμανε ότι το ενδεχόμενο κλεισίματος εργοστασίων δεν μπορεί να αποκλειστεί.

«Κάθε πρόταση που συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων μας είναι ευπρόσδεκτη», δήλωσε ο Kilian. «Θα εξετάσουμε λεπτομερώς τις προτάσεις στις διαπραγματεύσεις της Πέμπτης για να αξιολογήσουμε οικονομικά τις επιπτώσεις τους».Ο Thorsten Groeger, επικεφαλής των διαπραγματεύσεων για το IG Metall, προειδοποίησε ότι αν η διοίκηση επιμείνει στο κλείσιμο εργοστασίων -που θα ήταν το πρώτο στη Γερμανία στην 87χρονη ιστορία της Volkswagen- οι εργαζόμενοι θα προχωρήσουν σε μια σύγκρουση «που δεν έχει ξαναδεί η χώρα εδώ και δεκαετίες».
Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολούθησε το pronews.gr στο Instagram για να «δεις» τον πραγματικό κόσμο!

Η πρόταση του συνδικάτου περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την παραίτηση από τα μπόνους για το 2025 και το 2026.

Η κρίση της Volkswagen αποδίδεται σε συνδυασμό παραγόντων, όπως η πολύπλοκη εταιρική δομή, οι λανθασμένες επενδύσεις, η αδύναμη ζήτηση σε Ευρώπη και Κίνα, το υψηλό κόστος παραγωγής και η γραφειοκρατία στη Γερμανία.Τα στελέχη της εταιρείας έχουν δηλώσει ότι η ζήτηση για αυτοκίνητα στην Ευρώπη μετά την πανδημία δεν αναμένεται να ανακάμψει στα προηγούμενα επίπεδα, αφήνοντας τη Volkswagen με πλεονάζουσα και δαπανηρή παραγωγική δυναμικότητα.