Μας το έχει ξαναπεί και στο παρελθόν και δεν βαριέται να το διατυμπανίζει όπου σταθεί κι όπου βρεθεί. Ο Akio Toyoda είναι πολύ σκεπτικός για την πλήρη επικράτηση της ηλεκτροκίνησης. Και μάλιστα, η αγαπημένη του Toyota θα συνεχίσει να εξελίσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Άλλωστε, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε το ανανεωμένο το GR Yaris με περισσότερη ισχύ κι ένα νέο αυτόματο κιβώτιο. Ενώ ο ίδιος ο Akio Toyoda έβαλε το χεράκι του ώστε το Lexus LBX να αποκτήσει το μοτέρ των 300 PS από το αγωνιάρικο χάτσμπακ.
Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου κατά τη διάρκεια της ιαπωνικής εκδήλωσης, ο πρώην πρόεδρος της Toyota αποκάλυψε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εξελίσσει κινητήρες εσωτερικής καύσης επόμενης γενιάς, σημειώνοντας ότι θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα.
«Υπάρχει ακόμα ένας ρόλος για τους θερμικούς κινητήρες στην επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα», δήλωσε ο Akio σε δημοσιογράφους την Παρασκευή. «Οπότε, αφήστε μας να βελτιώσουμε τεχνολογικά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης».
«Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία δεν αντιπροσωπεύουν τον μόνο τρόπο επίτευξης ουδετερότητας άνθρακα», συμπλήρωσε ο Toyoda μπροστά στο πλήθος. «Μπορεί να σκέφτεστε ότι οι ΜΕΚ είναι ξεπερασμένες στην εποχή μας. Πράγματι, ίσως ακούγεται σα να πηγαίνουμε κόντρα στη γενικότερη τάση, αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Οι ΜΕΚ είναι ένα απαραίτητο βήμα προς το μέλλον».
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Toyoda σημείωσε ότι περίπου 5,5 εκατομμύρια άνθρωποι εργάζονται στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ιαπωνίας. Είπε ότι θέλει να προστατεύσει τις θέσεις εργασίας τους.
«Αυτοί οι άνθρωποι υποστηρίζουν την Ιαπωνία κι έχουν τις ικανότητες να κάνουν δυνατή την Ιαπωνία του αύριο. Δεν πρέπει να τους χάσουμε», είπε ο Akio Toyoda. «Σε όλους όσους έφτιαχναν κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι τώρα, ας τους επιτρέψουμε να συνεχίσουν. Δεν θα αφήσω ποτέ όλη τη δουλειά που έχετε κάνει μέχρι τώρα να πάει χαμένη».
Η Toyota πιθανότατα θα επιδιώξει να μειώσει τις εκπομπές από τους κινητήρες της με διάφορους τρόπους, μεταξύ άλλων μέσω τεχνολογιών υψηλότερης συμπίεσης και τελειοποιημένης καύσης. Εργάζεται επίσης σε κινητήρες που καταναλώνουν υδρογόνο.